در حاشیه رویداد IFA 2020، مدیر بخش اروپای واحد مصرفکنندگان هوآوی «والتر ژی» (Walter Ji) در سخنرانی خود، اعلام کرد که هوآوی به تعهد خود نسبت به مصرفکنندگان اروپایی پایبند است و قصد افزایش حضور فیزیکی خود در این بازار را دارد.
او تاکید کرد: «هوآوی برنامه گستردهای جهت تاسیس ۸ فروشگاه به اصطلاح پرچمدار و ۴۲ فروشگاه اختصاصی دیگر در اروپا تا پایان سال جاری میلادی دارد.» فروشگاههای پرچمدار هوآوی از هر نظر بسیار خاص بوده و طراحی و امکانات سطح بالای بسیاری برایشان در نظر گرفته شده است. فرانسه، بلژیک، ایتالیا، آلمان، بریتانیا و اسپانیا کشورهایی هستند که این فروشگاههای فوق مدرن در آنها تاسیس خواهد شد.
سخنرانی آنلاین «والتر ژی» (Walter Ji) در حاشیه رویداد IFA 2020
به گفته «ژی» تاسیس این فروشگاهها باعث ایجاد موقعیتهای کاری جدید در منطقه اروپا خواهد شد. این است که هوآوی در حال حاضر در اروپا ۱۴۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم و ۲۰۰.۰۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم در استخدام خود دارد و یکی از کارآفرینان برتر این قاره محسوب میشود.
او همچنین آماری از تعداد کاربران فعال هوآوی نیز ارائه کرد. بر اساس این آمار هوآوی هماکنون ۴۶۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا دارد که حدود ۳۳ میلیون از آنها در اروپا هستند. بر اساس برنامه توسعه جدید هوآوی در اروپا، پیشبینی میشود که تعداد این کاربران با رشد همراه باشد.
نکته آخر اینکه هوآوی به عنوان یکی از فعالترین شرکتهای حوزه نوآوری در اروپا شناخته میشود. از سال ۲۰۱۰ تا کنون این شرکت ۸۵۰ میلیون یورو معادل با یک میلیارد دلار را تنها در بخش تحقیق و توسعه در اروپا هزینه کرده است. در سال گذشته هوآوی پنجمین شرکت با بالاترین میزان سرمایهگذاری در بخش تحقیق و توسعه در اروپا بوده که با توجه به حضور شرکتهای بسیار قدرتمند اروپایی در این حیطه حائز اهمیت است.