به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بابک شریفی با اعلام مطلب فوق گفت: مطالعات ژئوتکنیک، مدلسازی سازهای و طراحی مرحله اول و دوم تقاطع غیر همسطح بلوار بسیج با کرکج در حال تکمیل و بلافاصله با تکمیل اسناد مناقصه و برآورد تکمیلی و نقشه های نهایی در اوایل دی ماه حسب تعهد قبلی آگهی، مناقصه خواهد گردید.
وی افزود: شرایط محیطی پیرامون محور و استاندارد های مورد نیاز راه، نیازمند طراحی ابنیه فنی متناسب با شرایط فوق است که در این راستا، انتخاب با صرفه ترین و مناسب ترین گزینه جهت دسترسی آسان به شهرک کرکج و کاهش ترافیک در سه راهی اهر، به جاده تبریز تهران از طریق شورای ترافیک استان و کمیته فنی شهرداری انتخاب و جهت تکمیل مطالعات به این سازمان اعلام گردید.
مدیرعامل سازمان عمران تبریز با تشریح جزئیات پروژه گفت: این پروژه، به شکل دوربرگردان غیر همسطح بتنی– فولادی به طول کل ۴۸۰ متر، طول رمپ شمالی و جنوبی ۱۲۵ متر در جاده تهران و ابتدای محله کرکج، اجرایی میشود.
شریفی افزود: جهت سرعت بخشیدن به روند طراحی، بطور موازی کارهای مدل سازی و تحلیل سازه پروژه شروع شده و پس از اخذ نتایج ژئو تکنیک، نسبت به نهایی سازی مطالعات این طرح، اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به مزایا و ضرورت اجرای این پروژه گفت : از مزایای این طرح می توان به همگونی نسبی تابلوی فولادی و بتنی و موجود بودن تمامی مصالح مورد نیاز پروژه در کشور، در اختیار داشتن تکنولوژی ساخت و اجرای آن نزد بسیاری از پیمانکاران، امکان اجرای مواز ی زیرسازه و روسازه پل، افزایش سرعت اجرای رمپها با استفاد از خاک مسطح، اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان عمران در پایان تاکید کرد: در دی ماه سالجاری مناقصه پروژه مذکور براساس طرح مصوب برگزار و بزودی عملیات آن از طریق سازمان عمران با اعتبار تفاهم نامه اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد گردید.