به گزارش تبریزمن، اروجعلی علیزاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جزء مصوبات سفر اول استانی رئیس جمهور به آذربایجانشرقی بود که ۷۰ درصد آن تخصیص داده شده و بیشترین میزان این اعتبارات نیز مربوط به راه روستائی با ۶۰۰ میلیارد تومان بود که اعتبارات سال قبل تخصیص داده شده و اعتبارات امسال را پیگیر هستیم.
وی ادامه داد: در سفر دوم استانی نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای پروژههای راهداری از جمله آزادراه زنجان – تبریز تخصیص یافته پروژه مشترک با بانک ملی به عنوان سرمایهگذار است و با توجه به وضعیت نامناسب این آزادراه در سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجانشرقی مصوب شده بانک ملی ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و ایمنسازی هزینه کند.
مدیرکل راهداری استان در خصوص آخرین وضعیت اتوبان شهید کسائی نیز گفت: این مسیر روزانه به طور متوسط ۱۴۵ هزار تردد و حجم ترافیک بالایی دارد و ترکیبی از ترافیک درون شهری و برون شهری در آن برقرار بوده و با توجه به این حجم از بار ترافیکی حتی اجرای پروژه تعریض فعلی آن نیز در حد تسکین و موقتی است و مشکل ترافیکی شهروندان در این مسیر را به طور کامل حل نخواهد کرد.
اجرای ۳۵ کیلومتر از قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه
وی، اجرای ۳۵ کیلومتر از قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه را راهکار کاهش بار ترافیکی در محدوده اتوبان شهید کسایی دانسته و اضافه کرد: این مسیر به عنوان کمربندی دوم تبریز ساخته میشود و حدود ۱۵ کیلومتر از آن در دست اجراست و امتداد آن از یک سمت به ارومیه و از سمت دیگر به بازرگان متصل خواهد شد و می تواند مشکل ترافیکی کسایی را حل کند.
علیزاده یادآور شد: اجرای تحت ترافیک تعریض کسایی نیز روند این پروژه را کند کرده با این تلاش میکنیم تا اتمام پایان فصل کاری امسال این پروژه به سرانجام برسد و در مورد پلهای شهید کسایی نیز هر چند در مورد پلهای بزرگ زمان ساخت پیشبینی لازم برای تردد خودروها اندیشیده شده اما ۲ مورد از طرف دیزلآباد مشکل دارند که یکی باید جابهجا شود و طرح اجرای محل تردد خودروها از محیط بیرونی در حال بررسی است که در صورت عدم امکان اجرا باید این پل نیز جابهجا شود.
۱۶۷ نقطه حادثهخیز در آذربایجانشرقی
وی در خصوص حذف نقاط پرحادثه در جادهها و راههای مواصلاتی استان نیز گفت: این اقدام مختص زمان خاص نیست و بر اساس کاربریهای جادهها صورت میگیرد و بر همین اساس ۱۶۷ نقطه حادثهخیز در آذربایجانشرقی داریم که ۱۰ مورد از آنها در دست اجراست و سالانه بازنگری میشود تا در صورت نیاز ادامه یابد.
علیزاده به موضوع هوشمندسازی راههای آذربایجانشرقی نیز اشاره و اضافه کرد: این فرآیند تنها مربوط به نصب دوربین در محورهای مواصلاتی نیست و سامانههای دیگری نظیر داف و سامانه سپهتن و برخی سامانههای خارج جادهای دیگر نیز برای رصد و پایش لحظهای ناوگان حمل و نقل جادهای مورد استفاده هستند و البته به دنبال تسریع و توسعه هوشمندسازی جادهها و نیز افزایش دوربین های کنترلی هستیم.
وی از انجام اقدامات لازم برای نصب دوربین اخذ در ۲ نقطه عوارضی استان و حذف فیزیکی این نقاط خبر داد و در خصوص تمهیدات برای تسهیل تردد در ایام اربعین نیز گفت: در این زمینه مرز تمرچین را به عنوان مرز ورودی و خروجی اربعین برای استان تعریف کردهایم و پیشبینی میکنیم در صورت تخصیص اتوبوسهای مورد نیاز مشکلی در حمل و نقل به سمت این مرز از داخل نباشد.
آلهاشم: مردم از شکستن چندین باره شاسی خودروهایشان در بزرگراه تبریز ـ زنجان گلهمندند
گزارش فارس حاکی است، نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ در جریان سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجانشرقی در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه که با حضور رئیس جمهور تشکیل یافته بود به مشکلات و وضعیت نامناسب جاده زنجان به تبریز نیز اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه شرایط این مسیر به حدی نامناسب است که مردم از شکستن چندین باره شاسی خودروهایشان در این بزرگراه گلایه دارند اما چون این اتوبان در اختیار بانک ملی بوده، هیچ کاری برای بهبود وضعیت این جاده انجام نشده است.