به گزارش تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد ارس، رضا یزدانی مدیر دفتر فنی و طرحهای عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید اصحاب رسانه از پروژه احداث باند دوم جاده مرند – جلفا گفت: ۳۴ کیلومتر از پروژه اجرای باند دوم محور مرند – جلفا طبق توافق صورت گرفته فیمابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی جزء تعهدات سازمان است که از این ۳۴ کیلومتر، ۲۸ کیلومتر احداث و مورد بهرهبرداری قرار گرفته و عملیات اجرایی ۶ کیلومتر باقیمانده در حال انجام است.
وی افزود: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته امیدواریم ۳ کیلومتر از ۶ کیلومتر باقیمانده را تا پایان فصل کاری تکمیل و مورد بهرهبرداری قرار دهیم و ۳ کیلومتر باقیمانده را نیز تا خردادماه سال آینده به بهرهبرداری برسانیم تا شاهد پایان تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس در محور مرند – جلفا باشیم. مدیر دفتر فنی و طرحهای عمرانی سازمان با اشاره به مانع ۱۰ ساله جهت اجرای باند دوم در محدوده درهدیز، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این مانع با پیگیریهای سازمان رفع شد. محدوده درهدیز محور مرند – جلفا به دلیل وجود محدوده حفاظت شده کیامکی و رودخانه، صعب العبورترین محدوده محور مرند – جلفاست که منجر به پیشبینی ابنیه فنی با حجم قابل توجهی شده است.
وی توضیح داد: در تکمیل محدوده درهدیز محور مرند – جلفا، ۲۰ هزار متر مکعب بتنریزی، احداث ۲ عدد پل خاص و ایجاد ۱ گذرگاه حیات وحش در نظر گرفته شده است که این گذرگاه با طول ۷۰ متر بعد از بهرهبرداری در سطح کشور نمونه خواهد بود.
یزدانی ابراز داشت: محدوده دره دیز محور مرند – جلفا به دلیل قرارگیری در ارتفاع پایین از جاده موجب گردیده که شاهد قریب به ۳۰۰ هزار متر مربع خاکبرداری و ۳۰۰ هزار متر مربع خاکریزی باشیم.
وی در خاتمه تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد ارس تاکنون برای احداث باند دوم محور مرند – جلفا، ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است و با پیشبینیهای انجام شده برای تکمیل این پروژه هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر هم باید اختصاص یابد.