2

آغاز کمپین گسترده اسنپ برای «آگاهی‌بخشی سرطان پستان»

  • کد خبر : 79507
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
آغاز کمپین گسترده اسنپ برای «آگاهی‌بخشی سرطان پستان»

اسنپ هر سال از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان (ماه اکتبر) کمپین گسترده‌ای از سوی این شرکت در رابطه با آگاهی‌بخشی درباره سرطان پستان در ابعاد مختلف اجرا می‌کند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه آگاهی‌بخشی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام به مهم‌ترین راه‌های مقابله با سرطان تبدیل شده‌اند. به همین مناسبت، هر سال از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان (ماه اکتبر) را در سراسر جهان به عنوان ماه آگاهی‌بخشی در مورد سرطان پستان در نظر می‌گیرند. بر اساس گزارش روابط عمومی اسنپ در بازه‌ی زمانی مورد اشاره کمپین گسترده‌ای از سوی این شرکت در رابطه با آگاهی‌بخشی درباره سرطان پستان در ابعاد مختلف اجرا می‌شود. هدف از اجرای این کمپین مشارکت در اطلاع‌رسانی موثر در مورد راه‌های پیشگیری، خودمراقبتی و غربالگری سرطان پستان است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طبق داده‌های مطالعه‌ای که در آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به‌روزرسانی و در «ژورنال سرطان برای پزشکان» (CA) منتشر شد، در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲/۳ میلیون زن در جهان به سرطان پستان مبتلا شدند. از این تعداد، ۶۷۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را از دست دادند. روابط عمومی اسنپ اعلام کرد: «با توجه به ابعاد گسترده و فراگیری این موضوع، این شرکت در نظر دارد در کمپین خود هم‌راستا با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام در کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان آگاهی‌بخشی بیشتر در خصوص راهکارهای پیشگیری، خودمراقبتی و اطلاع‌رسانی در مورد عوامل خطرزا و علائم هشداردهنده سرطان را در دستور کار قرار دهد.»

معرفی کمپین «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» اسنپ

اسنپ با توجه به اهمیت موضوع، گروه‌های هدف متنوعی را برای کمپین «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» در نظر گرفته و این کمپین را در ۳ بخش آگاهی‌بخشی به کاربران مسافر، آگاهی‌بخشی به کاربران راننده، و آگاهی‌بخشی به همکاران اسنپ اجرا می‌کند.

این سوپراپلیکیشن در کمپین «تشخیص زودهنگام سرطان پستان قدمی بزرگ تا درمان» علاوه بر آگاهی‌بخشی، به پیشبرد راهکارهایی برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام می‌پردازد.

بخش اول: آگاهی‌بخشی به کاربران مسافران در طرح نیکوکاری‌کلاب

اسنپ هجدهمین طرح نیکوکاری‌کلاب خود را به آگاهی‌بخشی کاربران مسافر درباره سرطان پستان اختصاص داده است. در این بخش، علاوه بر آگاهی‌بخشی، راهکار پیشگیری و تشخیصی سرطان پستان نیز در نظر گرفته شده است. اسنپ با همکاری موسسه‌ خیریه‌ «بهنام دهش‌پور» قصد دارد طرح «مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سه‌بعدی برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم» را در بخش نیکوکاری‌کلاب اجرا کند. پس از بررسی درخواست این بیمارستان و نیازسنجی انجام شده توسط موسسه‌ خیریه‌ بهنام دهش‌پور، به دلیل دسترسی آسان، پذیرش انواع بیمه، نرخ پایین تعرفه‌های درمانی و تشخیصی و وجود کادر علمی مجرب، مشارکت در نیازمندی‌های این بیمارستان در اولویت قرار گرفت.

کاربران مسافر می‌توانند با اهدای امتیازهای کلاب خود، بدون پرداخت هیچ مبلغی، در این طرح مشارکت کنند. اسنپ در ازای هر ۲ هزار امتیاز کاربران مبلغ ۴ هزار تومان برای پیشبرد طرح به خیریه پرداخت خواهد کرد. در این بخش از کمپین، ضمن اجرای طرح نیکوکاری‌کلاب، مخاطبان اسنپ از طریق اطلاع‌رسانی‌های متنوع در مورد ابعاد مختلف سرطان پستان مطلع می‌شوند.

بخش دوم: آگاهی‌بخشی به کاربران راننده‌ اسنپ

در کمپین «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» مهم‌ترین سرمایه‌ اسنپ یعنی کاربران راننده نیز در نظر گرفته شده‌اند. باشگاه رانندگان اسنپ در نظر دارد از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی خود آگاهی‌بخشی نسبت به سرطان پستان را در دستور کار قرار دهد. در این راستا، یکی از اپیزودهای رادیو اسنپ به موضوع آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مورد این نوع سرطان اختصاص داده می‌شود. در این اپیزود دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی، در مورد علائم اولیه‌ سرطان پستان، نحوه‌ خودمراقبتی، راه‌های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

بخش سوم: آگاهی‌بخشی به همکاران اسنپ

در مسیر اطلاع‌رسانی درباره‌ سرطان پستان، واحد منابع انسانی اسنپ با همکاری موسسه‌ خیریه‌ «بهنام دهش‌پور» محتوا و ویدئوی آموزشی تهیه کرده است و در اختیار همکاران مجموعه قرار می‌دهد. در این ویدئو دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی در مورد علائم اولیه‌ سرطان پستان، نحوه‌ خودمراقبتی، راه‌های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، بازارچه‌ خیریه‌ای نیز با مشارکت موسسه همکار برای کارکنان اسنپ برگزار شده و عواید حاصل از آن به‌طور مستقیم به موسسه همکار و برای تامین بخشی از هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان اهدا می‌شود.

تشخیص زودهنگام سرطان پستان قدمی بزرگ تا درمان

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است شایع‌ترین سرطان در زنان ایران سرطان پستان است. این سرطان در کل جمعیت کشور نیز با شیوع ۱۱/۳ درصدی دومین سرطان شایع گزارش شده است.

تشخیص زودهنگام سرطان پستان موجب افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض درمان و کاهش مرگ‌ومیر می‌شود. این مورد نه تنها به نفع بیماران و خانواده‌های آنان است، بلکه می‌تواند با کاهش‌ هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع پزشکی تأثیر مثبت و قابل توجهی بر جامعه و سیستم بهداشت و درمان داشته باشد. به همین دلیل، ترویج معاینات منظم و دوره‌ای توسط پزشک متخصص با توجه به سن و سابقه خانوادگی افراد و آگاهی‌بخشی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دلایل بروز سرطان پستان هنوز برای محققان و پزشکان ناشناخته است، اما امروزه عواملی شناسایی شده که احتمال داده می‌شود خطر ابتلا به سرطان پستان را زیاد می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به افزایش سن، ژنتیک و وجود تاریخچه‌ خانوادگی سرطان پستان، سابقه‌ ابتلا به سرطان پستان، بلوغ زودرس، تاخیر در یائسگی، عدم بارداری یا بارداری در سنین بالای ۳۰ سال، عدم شیردهی، چاقی، مصرف دخانیات، کم‌تحرکی و غیره اشاره کرد. محققان معتقدند رژیم غذایی سالم و عادت‌های زندگی سلامت‌محور مانند ورزش روزانه می‌تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=79507
  • ارسال توسط :
  • 36 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آغاز کمپین گسترده اسنپ برای «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.