به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگذاری نصر، ” دباغ صادقی پور” صبح امروز دوشنبه ۱۶ مهر با حضور اصحاب رسانه به گزارش عملکرد یکساله این اداره پرداخت و گفت: تعداد مرسولات وارده به استان را ۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۰۹ مرسوله است، این رقم نیز در مقایسه با سال قبل ۷.۳۸ درصد بیشتر شده است.
دباغ صادقی پور به بهره برداری تایید برخط نشانی محل سکونت در پست استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این خدمت، در حدود ۲۸۷ هزار سفر درون شهری کاهش یافته است.
وی همچنین از افرایش برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت در سال گذشته خبرداد و افزود: در این مدت، برون سپاری خدمات ۲ درصد بیشتر شد و از ۴۳ به ۴۵ درصد رسید.
وی اظهار کرد: در سال گذشته رتبه برتر جشنواره شهید رجایی و رتبه اول نمایشگاه صنعت پست کشور از آن استان آذربایجان شرقی شد، استان ما بعد از استان تهران رتبه دوم توزیع به موقع مرسولات در سطح کشور است.
وی توضیح داد: روزانه بالای ۱۸ هزار مخاطب در قالب فضای مجازی و روزانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ نفر برای تحویل مرسوله به صورت حضوری مراجعه کننده داریم.
وی با اشاره به اینکه سهم مجموع ترافیک پستی آذربایجانشرقی، ۲٫۵۵ درصد از ترافیک پستی کشور است، گفت: مجموع وزن ترافیک پستی آذربایجانشرقی، بیش از هشت میلیون تن در یک سال اخیر بوده است.
دباغ به تخصیص خط ویژهٔ ۲۰ خطی به واحد پیگیری امور مشتریان برای اولین بار در آذربایجانشرقی در سطح کشور پرداخت و گفت: تلفن ۱۹۳ از طریق تلفن ثابت آماده پاسخگویی به نیازهای مردم شریف آذربایجانشرقی است و از زمستان ۱۴۰۳، شمارهگیری با تلفن همراه نیز میسر خواهد شد، این سرویس از فردا افتتاح و با تلفن های ثابت قابل شماره گیری است.
مدیرکل پست استان با بیان این که ساعت مفید کاری هر نامه رسان در استان پنج ساعت و ۲۸ دقیقه است، گفت: این رقم در سال گذشته پنج ساعت و ۲۵ دقیقه بود و با توجه به افزایش مرسولات پستی و کمبود نیروی انسانی، این رقم سال به سال بیشتر می شود.
دباغ صادقی پور، سرانه مکانی (مراجعه توزیع کنندگان به آدرس مشتریان) در پست استان را ۹۵ مکان بیان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل که ۸۸ مکان و آدرس بود هشت درصد بیشتر شده و پست استان از این نظر در رتبه هشت کشوری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سرانه ترافیک موزعان نیز ۹۷ مرسوله و پنج درصد بیشتر از سال قبل است که استان از این حیث در رتبه هشتم کشوری جا دارد.
دباغ صادقی پور با بیان اینکه پست سکوی تجارت الکترونیک است، گفت: سال گذشته با ۵۶۰ فروشگاه در استان برای توزیع و دریافت مبالغ قرار داد داشتیم که این رقم امسال به ۹۶۷ فروشگاه افزایش یافت که البته اگر محدودیت ها نباشد این ارقام تا ۱۰ برابر قابل افزایش است.
وی بیان کرد: از محل قراردادهایی که با فروشگاه های اینترنتی بسته شده این فروشگاه ها نزدیک به ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال فروش داشته اند که مبالغ آنها طبق استانداردها و قوانین بانک مرکزی، در وجه شان پرداخت می شود.
مدیرکل پست آذربایجان شرقی به نظرسنجی از مشتریان در مورد میزان رضایت از خدمات این شرکت و مشارکت ۴۵ درصدی آنها در این نظرسنجی گفت: این نظر سنجی که به صورت الکترونیکی و در مراحل قبول و توزیع صورت گرفته نشان می دهد که میزان رضایت مشتریان در مرحله قبول مرسوله ۹۷ درصد و در مرحله توزیع ۹۴.۸ درصد است.
دباغ با اشاره به خدمت پست کشور به سایر دستگاه های خدمات رسان گفت: پروژه اقتصاد مقاومتی (Gnaf) یکی دیگر از خدمات پست کشور است که در این روش کد پستیهای ۱۰ رقمی وارد بانک اطلاعاتی شده و ۴۱ دستگاه خدمت رسان آن را در اختیار میگیرند با این خدمت برای تمامی دستگاهها تنها با ارائه این کد (به صورت ژئوکد) میتوان اطلاعات لازم را دریافت کرد.
دباغ صادقی پور همچنین از اتمام صدور ژئوکد ( کدبندی مکانی) در تمامی مناطق شهری استان خبرداد و افزود: در این طرح برای ۸۴۵ هزار ساختمان در مناطق شهری استان ژئوکد صادر شد و تمامی ۴۱ دستگاهی که به نوعی با املاک سر و کار دارند می توانند از این خدمت نوین استفاده کنند.
وی افزود: در کلیهٔ شهرهای استان در ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به اتمام رسیده که ۸۴۵ هزار ساختمان از این خدمت بهرهمند شدهاند و در بخش روستایی نیز تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ این پروژه به اتمام خواهد رسید.
وی بیان کرد: در ۶ ماهه دوم نیز صدور ژئوکد برای خانه های روستایی در استان را آغاز می کنیم.
وی با بیان این که تاکنون ۱۵۷ نفر را جذب کردیم و نزدیک به ۶۳ نفر نسبت به سال گذشته رشد داشتهایم، گفت: از محل منابع داخلی شرکت چهار دستگاه خودرو سنگین و یکصد دستگاه موتور سیکلت خریداری کرده ایم و یکی از مهمترین اهدافمان را عملی کردیم، افزایش تعداد نواحی تبریز یکی از اهداف اولیه ما بود، هم اکنون نواحی تبریز از چهار ناحیه به ۶ ناحیه رسیده است.
مدیرکل پست استان همچنین از فعال شدن سامانه تلفنی ۱۹۳ خبرداد و گفت: مشتریان از طریق این سامانه که به زحمت در استان دوباره فعال شده می توانند انتقادات، شکایات، پیشنهادات و همچنین پیگیری مرسولات را انجام دهند که البته در حال حاضر فقط از طریق تلفن ثابت امکان ارتباط با این شماره فراهم است و در آینده، از طریق تلفن همراه نیز فراهم می شود.
دباغ صادقی پور به چالش های پست استان نیز اشاره کرد و گفت: نرخ گذاری خدمات پستی از سوی دولت و کمبود منابع و عدم تخصیص زمین برای ایجاد هاب پستی در شمال غرب و همچنین مشکلات سخت افزاری در زمینه IT ( فناوری اطلاعات ) از جمله مشکلات پیش روی این شرکت است.
مدیر کل پست استان خبر داد: برای اولین بار با شرکت دانش بنیان بینا صنعت ویرا همکاری و قرارداد دستگاه سورتینگ را انعقاد کردیم و امیدواریم تا دی ماه امسال از این دستگاه رونمایی کنیم، این دستگاه ۱۳۰ متر طول و ۶ متر عرض دارد.
مدیرکل پست آذربایجان شرقی مطرح کرد:
تلفن ۱۹۳ پاسخگوی مشکلات پستی / ۸۴۵ هزار ساختمان در استان مجهز به ژئو کد شدند
مدیرکل پست آذربایجان شرقی گفت: تلفن 193 از طریق تلفن ثابت آماده پاسخگویی به نیازهای مردم شریف آذربایجانشرقی است و از زمستان 1403، شمارهگیری با تلفن همراه نیز میسر خواهد شد، این سرویس از فردا افتتاح و با تلفن های ثابت قابل شماره گیری است.
لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=79919
- ارسال توسط : rasad
- 48 بازدید
- بدون دیدگاه