3
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

راه اندازی کمیته تخصصی پسته در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 80539
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
راه اندازی کمیته تخصصی پسته در آذربایجان شرقی
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از راه اندازی کمیته تخصصی پسته در سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگذاری نصر، شهرام شفیعی در چهارمین جشنواره برداشت پسته ایلخچی در شهرستان اسکو گفت: یکی از مهمترین چالش‌های حوزه کشاورزی در زمینه بازاریابی است؛ چرا که در بسیاری از موارد با تلاش‌های کشاورزان، بهره برداران و محققان، تولید به خوبی انجام می‌شود؛ اما برای بازاریابی محصولات تولیدی نیاز است تا بخش‌های دیگر به عنوان پشتیبان ورود کرده و زمینه بازاریابی محصولات تولیدی را فراهم کنند.
وی ادامه داد: باغات پسته ایجاد شده در آذربایجان شرقی در راستای سیاست‌های ترویجی وزارت جهاد کشاورزی بوده تا با وجود دو مسئله اساسی کمبود منابع آب و بالا بودن EC آن، بتوانیم محصولاتی با کیفیت و با ارزش افزوده بالا تولید کنیم.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اصلاح الگوی کشت را لازمه استمرار تولید اقتصادی در حوزه کشاورزی استان دانست و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی این است که محصولاتی که مصرف آب بالایی دارند و نمی‌توانند در آب با EC بالا تولید مناسبی را داشته باشند با محصولات با نیاز آبی کم جایگزین شود.
شفیعی با اشاره به اینکه کاشت درختان پسته در آذربایجان شرقی نوپاست و تا رسیدن به اوج بهره وری فاصله دارد، گفت: سه هزار و یکصد هکتار باغات پسته در آذربایجان شرقی وجود دارد که یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن در ایلخچی قرار دارد؛ شهرستان‌های اسکو، مرند، جلفا، آذرشهر و تبریز جزء شهرستان‌های پیشرو در کشت پسته هستند.
وی گفت: عمر باغات پسته استان آذربایجان شرقی پایین است و بعد از هفت سال به مرحله محصول دهی رسیده و در ۱۲ سالگی به اوج باردهی می‌رسد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان مراکز دولتی و غیردولتی جهاد کشاورزی در کنار بهره برداران، کشاورزان و باغداران هستند و توصیه‌های فنی و کارشناسی را به آنها منتقل می‌کنند.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=80539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.