به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به این ترتیب ادوبی نیز به جمع شرکتهایی پیوست که سعی دارند با استفاده از هوش مصنوعی مولد صنعت فیلم و تلویزیون را نابود کنند.
هوش مصنوعی ادوب به نام «فایرفلای ویدئو مدل» با سرویس «سو را» اوپن ای آی رقابت میکند که در اوایل سال جاری ارائه شد. از سوی دیگر بایت دنس و متا پلتفرمز نیز در ماههای اخیر ابزارهای تولید ویدئوی خود را معرفی کردهاند.
ادوب که اکنون با رقبای بزرگتری روبرو است، آینده خود را براساس ساخت مدلهای آموزش دیده با دادههای مجاز بنا کرده تا به این ترتیب استفاده از محصول در فعالیتهای تجاری قانونی باشد.
هرچند این شرکت مشتریان این ابزار خود را اعلام نکرده اما دیروز مشخص شد «گتورید» (مالک پپسی) از هوش مصنوعی تولید عکس ادوب در سایتی که مشتریان میتوانند بطریهای شخصی سازی شده سفارش دهند، استفاده میکند. همچنین شرکت «متل» نیز ابزار ادوبی را برای کمک به طراحی بسته بندی عروسکهای لاین باربی به کار میگیرد.
ادوب قصد دارد با تمرکز ویژه روی ترکیب ویدئوی هوش مصنوعی با ویدئوهای عادی، ابزارهای تولید ویدئو هوش مصنوعی را برای خالقان و ادیتورهای این نوع محتوا کاربردی کند.