1

زنان و مردان از چه غذاهایی برای صبحانه استفاده کنند؟

  • کد خبر : 83005
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
زنان و مردان از چه غذاهایی برای صبحانه استفاده کنند؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک صبحانه غنی از کربوهیدرات برای مردان و یک صبحانه غنی از چربی برای زنان، برای شروع روز بسیار عالی است.

به گزارش پایگاه خبری تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، در حالی که زنان چربی بیشتری نسبت به مردان ذخیره می‌کنند، طبق مدل‌سازی رایانه‌ای مورد استفاده در این مطالعه، برای به دست آوردن انرژی آن را سریع‌تر می‌سوزانند.

طبق یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه واترلو در کانادا، بهترین نوع صبحانه برای مردان و زنان دو منوی بسیار متفاوت است.

این مطالعه پیشنهاد می‌کند که برای سطوح بهینه انرژی و سلامت، متابولیسم مردان ممکن است به صبحانه غنی از کربوهیدرات بهترین پاسخ را بدهد، در حالی که زنان ممکن است از وعده‌های غذایی با درصد چربی بالاتر در هنگام بیدار شدن بهره بیشتری ببرند.

انتخاب غذاهای مناسب برای متابولیسم نیز ممکن است به کاهش و حفظ وزن کمک کند.

متابولیسم به مجموعه پیچیده‌ای از فرآیندهای شیمیایی در بدن اطلاق می‌شود که از طریق آن مواد مغذی به انرژی تبدیل می‌شوند، رشد می‌کنند و آسیب‌های سلولی ترمیم می‌شوند.

این مطالعه بر اساس یک مدل ریاضی ایجاد شده توسط محققان است که به آنها اجازه می‌دهد تا تأثیر انتخاب‌های مختلف رژیم غذایی بر متابولیسم مردان و زنان را شبیه سازی کنند.

هدف این مدل پر کردن شکاف‌های موجود در دانش موجود در مورد تفاوت‌های بین روش‌های پردازش چربی توسط مردان و زنان بود. تحقیقات پزشکی از لحاظ تاریخی بر سلامت مردان متمرکز بوده است، بنابراین اطلاعات کمتری در مورد تأثیر غذاها بر متابولیسم زنان در دسترس است.

با استفاده از این مدل، محققان توانستند نتایج رژیم غذایی را برای زنان شبیه سازی کنند، به ویژه در مواردی که اطلاعات بالینی وجود ندارد.

تغذیه انسان در درجه اول از کربوهیدرات، چربی و پروتئین تشکیل شده است. زنان به جای ترجیح متابولیسم کربوهیدرات که توسط مردان نشان داده شده است، بیشتر به متابولیسم لیپید (اسید چرب) متکی هستند.

انتخاب صبحانه‌های غنی از کربوهیدرات که دارای درشت مغذی‌های متعادل و حاوی فیبر محلول هستند می‌تواند برای مردان مفید باشد. این موارد می‌تواند شامل غذاهایی مانند بلغور جو دوسر، یک اسموتی متعادل، یا یک کاسه توت، آجیل و ماست باشد.

برای زنان، چربی‌های سالم برای قلب که سرشار از چربی‌های غیراشباع هستند توصیه می‌شود. این غذاها می‌تواند شامل پودینگ چیا، املت تخم مرغ یا پنیر با دانه‌های کتان و سیب باشد.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=83005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.