0

بت‌موبیل ساخت رنو از راه رسید /عکس

  • کد خبر : 96634
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
بت‌موبیل ساخت رنو از راه رسید /عکس

بت موبیل الکتریکی رنو به ۳ مدل قدیمی این شرکت که در گذشته رکوردهای سرعت را ثبت کرده بودند، ادای احترام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، رنو بت موبیل جدیدی ساخته تا رکوردهای سرعت و دوام را جابه‌جا کند. این خودرو به اندازه مرسدس بنز S کلاس طویل است اما وزن آن به اندازه مزدا میاتا است. رنو این خودرو را Filante Record ۲۰۲۵ نامیده و آن را فقط برای رکوردشکنی ساخته است. Filante Record ۲۰۲۵ خودرو الکتریکی تک‌سرنشین با طراحی رادیکال است که از پکیج باتری ۸۷ کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

ادای احترام بت موبیل رنو به مدل‌های گذشته این شرکت
بت موبیل الکتریکی رنو به ۳ مدل قدیمی این شرکت که در گذشته رکوردهای سرعت را ثبت کرده بودند، ادای احترام می‌کند؛ برای مثال چراغ‌های گرد آن به سبک مدل رنو ۴۰ CV des Records از دهه ۱۹۲۰ میلادی طراحی شده‌اند. چرخ‌های خودرو از بدنه بیرون زده‌اند و یادآور مدل از Nervasport des Records متعلق به سال ۱۹۳۴ هستند. قوس چرخ‌ها نیز از مدل Etoile Filante در سال ۱۹۵۶ الهام گرفته شده است. Etoile Filante با استفاده از توربین گازی کار می‌کرد.

بت موبیل رنو با طول ۵.۱۲ متر، خودروی بزرگ محسوب می‌شود اما وزن آن فقط هزار کیلوگرم است. از این وزن ۶۰۰ کیلوگرم فقط وزن پکیج باتری است. باوجود طول زیاد، این خودرو فقط ۱.۷۱ متر عرض و ۱.۱۹ متر ارتفاع دارد. هر بخش از سطح بدنه آن برای به حداکثر رساندن کارایی آیرودینامیکی و افزایش برد خودرو بهینه‌سازی شده‌اند. رنو آزمایش این خودرو را به اواخر نیمه اول ۲۰۲۵ موکول کرده است. البته مشخصات فنی فیلانت رکورد ۲۰۲۵ با رنو سنیک ای‌تک یکی است و فرانسوی‌ها امیدوارند رنو سنیک الکتریکی دستاوردهای بزرگی برایشان داشته باشد.
بهبودهای فنی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی
رنو برای کاهش حداقلی وزن این خودرو، شاسی را از ترکیب آلیاژهای آلومینیوم، فولاد و کربن ساخته است. همچنین مهندسان رنو از آلیاژ آلومینیوم با مقاومت بالا برای چاپ سه‌بعدی استفاده کرده‌اند. چاپ سه بعدی در ترکیب با هوش مصنوعی به مهندسان رنو امکان داد از مواد مصرفی استفاده بهینه بکنند.
مهندسان رنو برای کاهش بیشتر وزن بت موبیل خود، سلول‌ها را بدون ماژول‌های میانی در پکیج باتری قرار دادند؛ بنابراین پکیج باتری فلاینت رکورد ۲۰۲۵ و رنو سنیک ساختار متفاوتی دارد. پکیج باتری استفاده‌شده در فلاینت رکورد ۲۰۲۵ از بدنه کربنی بهره می‌برد و بسیار باریک است.

درنهایت نوبت به لاستیک‌ها رسید. رنو می‌گوید لاستیک‌ها ۲۰ درصد روی برد خودروهای برقی تأثیر دارند. این شرکت برای مدل فلاینت رکورد ۲۰۲۵، از لاستیک ۱۹ اینچی سفارشی میشلن برای کاهش اتلاف انرژی و صاف شدن قسمت تماس استفاده کرد. بت موبیل رنو قرار است در زمینه مصرف انرژی و برد، با مدل مفهومی مرسدس بنز ویژن EQXX‌ رقابت کند.
۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=96634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.