به گزارش پایگاه خبری تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، طرح «چهارشنبه های پاسخگویی» وزارت بهداشت، روز گذشته با حضور معاون و مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در سامانه پاسخگویی ۱۹۰ آغاز شد.
در قالب این طرح که برای اولین بار اجرا شد، در بازه زمانی ۹:۳۰ تا ۱۲ ظهر، ۷۱۰ نفر از نیروهای ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با داخلی ۷ سامانه پاسخگویی ۱۹۰ تماس برقرار کردند که ۳۲۲ نفر موفق به صحبت با معاون، مدیران و کارشناسان معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و طرح سوالات، ابهامات و نظرات خود شدند.
حسین کرمانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به سختیهای فراوان کار نیروهای بهداشتی و درمانی در سطح کشور، از پاسخگویی به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای وزارت بهداشت در دولت چهاردهم یاد کرد.
وی تعامل بیشتر مدیران با نیروهای حوزه سلامت و شنیدن مشکلات آنها را اولین گام برای حل این مشکلات دانست و گفت: کارکنان نظام سلامت که ارائه دهنده خدمات به مردم هستند، باید مورد توجه قرار گیرند و مسائل و مشکلات معیشتی، رفاهی و اقتصادی آنها برطرف شود.
به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در هفتههای آینده از اجرای این طرح نیز سایر معاونین و مدیران وزارت بهداشت با حضور در سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰، پاسخگوی سوالات و ابهامات نیروهای حوزه سلامت خواهند بود.
عدم اجرای ترمیم حقوق، فوق العاده خاص، ایاب و ذهاب و حق مسکن، عدم اعمال مدارک تحصیلی مقاطع بالاتر، پایین بودن مبالغ کارانه، تعیین تکلیف حضور نیروهای اداری شاغل در بیمارستانها، ستادی و محیطی مراکز بهداشت در روزهای تعطیل، عدم پرداخت حق تعطیل کاری به پرسنل اداری بیمارستانها، عدم وحدت رویه دانشگاههای استان تهران برای تعطیلی مراکز بهداشتی، عدم همکاری با مرخصی ساعتی مادران شیرده، عدم اجرای بخشنامه مربوط به مامای مسئول، عدم پرداخت حق اشعه از سال ۹۴ تا ۱۴۰۱، معوقات پرداخت حقوق پرسنل شرکتی، عدم پرداخت تعرفه خدمات پرستاری و کارانه پرسنل از اردیبهشت ماه تا کنون، عدم اجرای قانون ارتقای بهره وری، کسر مالیات از همه آیتمهای فیش حقوقی، بالا بودن حق بیمه تکمیلی و نابرابری در پرداخت پلکانی جوانی جمعیت از مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی کارکنان با مدیران بود.