امیرمسعود عابدین: خودروهای اسپرت مقرونبهصرفه در معرض خطر هستند و به آرامی توسط پیشروی بیامان کراساوورها و SUV ها کنار گذاشته میشوند. اما هنوز همه امیدها از بین نرفته است، چرا که شایعه شده است که سوزوکی در حال توسعه یک رودستر دو نفره است که میتواند در اواخر سال ۲۰۲۶ در کنار مدلهای نزدیک به تویوتا و دایهاتسو وارد بازار شود.
در حالی که سوزوکی هنوز هیچ اعلام رسمی نکرده، گمانهزنیها حاکی از آن است که این مدل جدید میتواند نام کاپوچینو را احیا کند و آن را به مدل نزدیک به نسل بعدی دایهاتسو کوپن و تویوتا S-FR تبدیل کند. برخلاف مدل اصلی کاپوچینو سال ۱۹۹۱ که کاملاً در دسته خودروهای kei ژاپن قرار میگرفت، انتظار میرود که نسخه جدید به طور قابل توجهی بزرگتر شود و آن را در رقابت مستقیم با مزدا MX-۵ میاتا قرار دهد.
در حالی که هنوز برای پیشبینیهای قطعی در مورد طراحی خیلی زود است، انتظار میرود که سوزوکی کاپوچینو عناصر ساختاری کلیدی و احتمالاً برخی از پانلهای بدنه را با دایهاتسو کوپن و تویوتا S-FR به اشتراک بگذارد تا هزینهها را کاهش دهد.
یک رندر تخیلی بر اساس دایهاتسو ویژن کوپن، نشان میدهد که نسخه سوزوکی میتواند عناصر طراحی سوئیفت، از جمله نمای جلویی و مجموعهای از رینگهای آلیاژی منحصر به فرد را در خود جای دهد. در داخل، انتظار میرود که با یک کابین کاملاً دیجیتال با طرحی مینیمالیستی، درست مانند ویژن کوپن مواجه باشیم.
به گفته رسانه ژاپنی Response، این رودستر میتواند ۳۸۹۵ میلیمتر (۱۵۳٫۳ اینچ) طول و ۲۴۱۰ میلیمتر (۹۴٫۹ اینچ) فاصله بین دو محور داشته باشد. سوزوکی با رهایی از استانداردهای اندازه و موتور خودروهای kei، انعطافپذیری لازم برای تجهیز کاپوچینوی جدید به یک موتور بزرگتر و قدرتمندتر را به دست میآورد.
گزارشها حاکی از آن است که این رودستر میتواند به یک موتور ۱٫۳ لیتری سه سیلندر توربوشارژ که متعلق به تویوتا است، مجهز شود و بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. گزینه جایگزین این پیشرانه میتواند یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی باشد که قدرت بیشتری ارائه میدهد. نیرو به چرخهای عقب ارسال میشود و گیربکسهای اتوماتیک و دستی احتمالاً روی میز خواهند بود.
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲