به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این ویژگی به خصوص امکان خرید از وب سایت واقعی برندی که مد نظر کاربر است را فراهم می کند.
چنین تجربه خریدی در اپ آمازون ارائه شده است. هنگامیکه فرد کالایی از یک برند خاص را جستجو می کند، احتمالا شاهد بخشی جداگانه از نتایج جستجوی آمازون و فروشندگان طرف ثالث آن با برچسب «خرید مستقیم از سایت برند» خواهد بود.
اگر فرد روی گزینه«برای من بخر» زیر آیتم مذکور در بخش نتایج جداگانه کلیک کند، می تواند صفحه ای حاوی جزئیات را داخل اپ آمازون ببیند. این شرکت مدعی شده صفحه مذکور اطلاعات مرتبط با محصول را مشابه جزئیات کالا در فهرست آمازون ارائه می کند.
در صورت تمایل کاربر و ادامه فرایند و پرداخت، آمازون کالای مذکور را از وب سایت برند برای وی می خرد. این شرکت از یک «عامل هوش مصنوعی»( agentic AI) یا نوعی از هوش مصنوعی که نیازمند دخالت انسانی نیست برای تامین نام، آدرس و جزئیات پرداخت جهت کنترل فرایند استفاده می کند. داده های فرد رمزگذاری شده باقی می مانند و شرکت نمی تواند سفارش های قبلی یا بعدی فرد از وب سایت ها را مشاهده کند.
کاربر نیز یک ایمیل تایید خرید از فروشگاه برند دریافت می کند. همچنین وی می تواند مسیر سفارش خود را در اپ آمازون دنبال کند.
این شرکت اعلام کرده برای خریدهایی که از طریق این ویژگی آموزشی ارائه می شوند، هیچ کمیسیونی دریافت نمی کند، اما مشخص نکرده در آینده درصدی از فروش را به خود اختصاص می دهد یا خیر. در حال حاضر ویژگی مذکور هنوز در حالت آزمایشی و فقط برای عده ای از کاربران آمریکا در اپ آمازون و سیستم عامل iOS ارائه شده است. این تست همچنین شامل تعداد محدودی برند و محصول است.