1

عکس | پژو پارس جدید با هوش مصنوعی ساخته شد

  • کد خبر : 108250
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۱
عکس | پژو پارس جدید با هوش مصنوعی ساخته شد

اگر یکی از سدان‌های معروف و محبوب ایران‌خودرو، یعنی پژو پارس را فیس‌لیفت کنیم، چه شکلی خواهد شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اسب بخار، سگمنت سدان‌های خانوادگی را هنوز هم می‌توان یکی از پرطرفدارترین دسته‌های خودرویی در بازار داخلی دانست. سگمنتی که حالا در کانال زیر یک و نیم میلیارد عضو چندانی ندارد و اگر هم دارد معمولاً گزینه‌هایی هستند که یا کمبود قطعه و خدمات دارند مانند چینی‌ها و یا به نمونه‌هایی چون تارا و دنا پلاس ختم می‌شوند. به نظر می‌رسد جای یک خودرو مانند پارس فیس‌لیفت که با طراحی خوب و فضای کابین مناسب بتواند تا سال‌ها در بازار یکه‌تازی کند خالی‌ست، اما پیشنهاد هوش مصنوعی برای نسل جدید پارس چیست؟
پژو پارس فیس‌لیفت

پارس فیس‌لیفت را می‌توان یکی از پروژه‌هایی دانست که ایران خودرو تا پیش از خصوصی‌سازی، سخت به دنبال آن بود. حتی در این شرکت پروژه‌ای با نام نیو پارس نیز تعریف شده بود که از پلت‌فرم و قوای فنی تارا برای آن قرار بود استفاده شود.

اما حالا با خصوصی‌سازی ایران خودرو احتمالاً پروژه پارس جدید به فراموشی سپرده خواهد شد. به همین سبب از هوش مصنوعی خواستیم تا نسل جدید پژو پارس را با سبک و سیاق زبان طراحی جدید کمپانی پژو برایمان طراحی و ارسال نماید. نتیجه فراتر از انتظار بوده و پروژه جذابی از کار درآمد.
هوش مصنوعی برای نمای جلوی خودرو از پژو ۳۰۸ و ۴۰۸ استفاده کرده و سدان جذابی را پدید آورده است. در نمای کناری رینگ‌ها را ساده طراحی کرده و دستگیره‌ها را از نوع ایزی اوپن در نظر گرفته و خط شخصیت را هم نزدیک به محصولات جدید پژو خلق کرده است.

اما بخش عقب را می بایست کمی عجیب دانست، جایی که چراغ‌های کشیده پارس با یک به‌روزرسانی حفظ شده است و این چراغ‌ها به سبک جدید پژو با یک نوار مشکی به هم متصل شده‌اند. روی این نوار نیز عبارت PEUGEOT درج شده است.
داخل کابین

هوش مصنوعی در توصیف کابین این خودرو بیان کرد از آن‌ جایی‌ که پارس در بازار ایران در دسته خودروهای به‌ نسبت لوکس ارزان و خانوادگی محسوب می‌شود، پس کابین خودرو را با تریم دورنگ و سبک طراحی جدید در نظر گرفتم. سبکی که در آن همچون سیستم i-cockpit پژو، کلاستر به صورت دیجیتالی به بالاترین نقطه داشبورد منتقل شده و مانیتور نیز جدا از آن در پیشانی کنسول میانی داشبورد جانمایی شده است. غربیلک فرمان جدید پژو، سیستم تهویه دوگانه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی، شیفتر الکترونیکی خلبانی مشابه ری‌را، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تریم چرمی دورنگ و… از دیگر مواردی هستند که هوش مصنوعی برای نسل جدید پارس به عنوان امکانات ایمنی و رفاهی در نظر گرفته است.

اما قوای فنی چه باشد؟
بی تردید برای این پروژه به عنوان قوای فنی اقتصادی می‌توان از پیشرانه و گیربکس فعلی تارا اتومات یعنی موتور TU۵+ با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعته DAE استفاده کرد.
اما پیشرانه جذاب‌تر نمونه‌ای است که در ری‌را و دنا پلاس آپشنال هم‌اکنون استفاده می‌شود. موتور EF۷ توربوشارژ پلاس با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور.
۵۸۳۲۲

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=108250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.