به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، اولین بار نسل جدید آئودی A۶ را حدود یک ماه پیش دیدیم که به شکل استیشن معرفی شد و همانطور که وعده داده شده بود، حالا نسخهٔ سدان این خودرو هم رونمایی شده است. همانطور که انتظار میرفت، A۶ بهجز در قسمت عقب، کاملاً ظاهر یکسانی باهمتای استیشن خود دارد. برخلاف A۶ E-Tron تمام الکتریکی، A۶ بنزینی از طراحی چراغهای جلوی دوقسمتی صرفنظر کرده است. نوار چراغ عقب پهن نسخهٔ استیشن به سدان نیز منتقل شده است و خروجیهای اگزوز دوتایی نیز این بار واقعی هستند که نشاندهنده تصمیم آئودی برای دوری از سر اگزوزهای تقلبی است که انتقادات زیادی را به همراه داشت.
A۶ و A۶ E-Tron با وجود نام یکسان، از نظر فنی هیچ ارتباطی باهم ندارند. مدل درونسوز از پلتفرم PPC استفاده میکند که همان پلتفرم A۵ جدید است درحالیکه مدل EV بر اساس پلتفرم PPE ساخته شده است که با همکاری پورشه توسعه یافته است. نسل جدید A۶ درونسوز همچنان فرم سدان سنتی خود را حفظ کرده و برخلاف گذشته، در این نسل خبری از مدل اسپرتبک A۷ هم نخواهد بود. این خودرو با ضریب درگ تنها ۰.۲۳ Cd، آیرودینامیکترین خودروی بنزینی آئودی تا به امروز است.
آئودی A۶ جدید با طول ۴.۹۹ متر، حدود ۶۰ میلیمتر از مدل قبلی خود بلندتر است. فاصله بین دو محور تقریباً بدون تغییر و ۲۹۲۷ میلیمتر باقیمانده است. اندازههای چرخها از ۲۱ تا ۲۳ اینچ متغیر است. جای تعجب نیست که فضای داخلی با مدل استیشن مشترک است، با همان سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتال ۱۱.۹ اینچی و صفحهنمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۴.۵ اینچی که بهصورت استاندارد ارائه میشوند به همراه صفحهنمایش ۱۰.۹ اینچی برای سرنشین جلو که بهصورت آپشنال است. بااینحال، بدون این نمایشگر سوم، داشبورد به طرز عجیبی خالی به نظر میرسد.
به لطف استفاده از شیشههای آکوستیک در پنجرههای عقب، عایق صوتی A۶ جدید ۳۰ درصد افزایش یافته است. بوشهای جدید برای نصب موتور و گیربکس و همچنین طراحی مجدد دندانههای چرخدنده در گیربکس دوکلاچه، به کاهش صدا کمک میکنند. فضای صندوقعقب خودرو ۴۹۲ لیتر است، درحالیکه مدل استیشن میتواند ۵۰۳ لیتر یا با تا کردن صندلیها، ۱۵۳۴ لیتر فضا را ارائه کند. انتظار داریم مدلهای پلاگینهیبریدی به دلیل وجود بستههای باتری، فضای بار کمتری داشته باشند.
در حال حاضر، آئودی فقط موتورهای درونسوز را اعلام کرده است. مدل پایه دارای یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است که چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد. یک موتور بزرگتر ۳.۰ لیتری V۶ با فناوری هیبریدی خفیف و سامانه چهارچرخ محرک کواترو، ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در بخش دیزلی، یک موتور ۲ لیتری با فناوری ۴۸ ولت، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میکند. خودروهای دارای سیستم چهارچرخ محرک میتوانند تا ۷۰ درصد از قدرت را به محور عقب ارسال کنند.
تا زمان رسیدن S۶ جدید، A۶ شش سیلندر سریعترین مدل خواهد بود که در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. نسخه V۶ را میتوان با دیفرانسیل عقب اختیاری برای تقسیم گشتاور بین چرخهای عقب سفارش داد. ما همچنین منتظر RS۶ جدید هستیم. رقیب بامو سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E مملو از امکانات رفاهی است. امکانات موجود شامل حداکثر ۲۰ بلندگو، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک چهار منطقهای، درهای سافت کلوز، فرمانپذیری چرخهای عقب و سیستم تعلیق بادی تطبیقی است. همچنین یک سقف شیشهای پانوراما وجود دارد که با لمس یک دکمه از حالت مات به شفاف تغییر میکند.
فروش A۶ جدید از این ماه در آلمان با قیمت پایه ۵۵,۵۰۰ یورو آغاز میشود. تحویل به خریداران محلی در تابستان آغاز خواهد شد. عرضه در ایالاتمتحده اما احتمالاً سال آینده صورت خواهد گرفت. انجام خواهد شد.
۵۸۳۲۲