0

بولداگ افسانه‌ای «ماک» تغییر کرد / عکس

  • کد خبر : 113759
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۱
بولداگ افسانه‌ای «ماک» تغییر کرد / عکس

مسئله مهمی مانند آیرودینامیک گاهی اوقات خودروسازان را محبور می‌کند که دست به برخی از نشانه‌ها و نمادهای اصیل خود بزنند؛ مانند بولداگ ماک.

امیرمسعود عابدین: آیرودینامیک نه تنها برای خودروهای سواری، بلکه برای کامیون‌ها و خودروهای سنگین هم امری مهم و ضروری به جهت حفظ و کاهش مصرف سوخت به حساب می‌آید. به‌تازگی کمپانی ماک، کامیون جدید پایونیر خود را طوری طراحی کرده است که تا حد امکان آیرودینامیک باشد، حتی مجسمه نمادین بولداگ روی کاپوت!

پایونیر پرچم‌دار جدید این برند است و جای Anthem را در بالای هرم می‌گیرد. طبق تخمین‌های ماک، این شرکت تنها حدود ۲٪ از بخش کامیون‌های جاده‌ای کلاس ۸ را در اختیار دارد و به همین دلیل است که بر آیرودینامیک پایونیر اینقدر تأکید کرده است. جهت اطلاع، در جدول زیر، تقسیم‌بندی انواع کلاس کامیون‌ها و خودروها در آمریکا آورده شده است.  
تقسیم‌بندی کلاس‌های کامیون:

کلاس
وزن ناخالص مجاز (GVWR)
نمونه‌ها

کلاس ۱
تا ۶,۰۰۰ پوند (حدود ۲.۷ تن)
وانت‌های کوچک (مثل فورد رنجر)

کلاس ۲
۶,۰۰۱–۱۰,۰۰۰ پوند (۲.۷ تا ۴.۵ تن)
وانت‌های متوسط مثل فورد F-۱۵۰، رم ۱۵۰۰

کلاس ۳
۱۰,۰۰۱–۱۴,۰۰۰ پوند (۴.۵ تا ۶.۳ تن)
وانت‌های سنگین‌تر مثل فورد F-۳۵۰

کلاس ۴
۱۴,۰۰۱–۱۶,۰۰۰ پوند (۶.۳ تا ۷.۲ تن)
کامیون‌های سبک تجاری

کلاس ۵
۱۶,۰۰۱–۱۹,۵۰۰ پوند (۷.۲ تا ۸.۸ تن)
کامیون‌هایی مثل فورد F-۵۵۰

کلاس ۶
۱۹,۵۰۱–۲۶,۰۰۰ پوند (۸.۸ تا ۱۱.۸ تن)
کامیون‌های متوسط مانند فِرِیت‌لاینر M۲

کلاس ۷
۲۶,۰۰۱–۳۳,۰۰۰ پوند (۱۱.۸ تا ۱۵ تن)
کامیون‌های سنگین بدون تریلر، کامیون‌های حمل زباله

کلاس ۸
بالای ۳۳,۰۰۰ پوند (بیش از ۱۵ تن)
تریلی‌ها، کشنده‌های جاده‌ای، کامیون‌های معدنی

لوکاس ییتس، طراح ارشد کامیون‌های ماک، در مراسم رونمایی پایونیر گفت که بولداگ بخش جدایی‌ناپذیر عملکرد کامیون است و فقط یک نماد ساده نیست. همه چیز بر عملکرد متمرکز است، نه فقط برای زیبایی ظاهری. در مقایسه با کامیون‌های قبلی، بولداگ ماک اکنون در موقعیت پایین‌تری روی کاپوت قرار گرفته و دیگر در بالای جلوپنجره نصب نشده است. همچنین پاهای عقب آن در یک فرورفتگی جزئی قرار گرفته است. در دو طرف نماد ورودی‌های هوا وجود دارد که هوای منحرف شده توسط آن را برای خنک کردن موتور جذب می‌کنند.

نگاهی دقیق‌تر، جزئیات آیرودینامیکی دیگری را آشکار می‌کند. به جلوپنجره زیر بولداگ نگاه کنید، این یک ساختار پلاستیکی تقویت شده با فایبرگلاس است که بین آن قطعه‌ای فلزی قرار دارد. به همین دلیل، سبک وزن بوده و برای جریان هوا خوب است. شیشه جلو با شیب زیاد، درهایی که نمای جانبی تقریباً صافی ایجاد می‌کنند و پوشش‌های آیرودینامیکی روی چرخ‌های عقب نیز وجود دارد.  
ماک می‌گوید که همه این‌ها، همراه با تنظیمات موتور MP۱۳ و گیربکس، می‌تواند تا ۱۱ درصد بهره‌وری سوخت بیشتری را برای پایونیر در مقایسه با مدل قبلی ارائه دهد.  
منبع: thedrive
۵۸۳۲۲

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=113759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.