به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بابک شریفی با اعلام مطلب فوق گفت: مطالعات ژئوتکنیک، مدلسازی سازهای و طراحی مرحله اول و دوم تقاطع غیر همسطح بلوار بسیج با کرکج در حال تکمیل و بلافاصله با تکمیل اسناد مناقصه و برآورد تکمیلی و نقشه های نهایی در اوایل دی ماه حسب تعهد قبلی آگهی، مناقصه خواهد گردید.
وی افزود: شرايط محيطي پيرامون محور و استاندارد هاي مورد نياز راه، نيازمند طراحي ابنيه فني متناسب با شرايط فوق است كه در اين راستا، انتخاب با صرفه ترین و مناسب ترين گزینه جهت دسترسی آسان به شهرک کرکج و کاهش ترافیک در سه راهی اهر، به جاده تبریز تهران از طریق شورای ترافیک استان و کمیته فنی شهرداری انتخاب و جهت تکمیل مطالعات به این سازمان اعلام گردید.
مدیرعامل سازمان عمران تبریز با تشریح جزئیات پروژه گفت: این پروژه، به شکل دوربرگردان غیر همسطح بتنی– فولادی به طول کل 480 متر، طول رمپ شمالی و جنوبی 125 متر در جاده تهران و ابتداي محله كركج، اجرایی میشود.
شریفی افزود: جهت سرعت بخشیدن به روند طراحی، بطور موازی کارهای مدل سازی و تحلیل سازه پروژه شروع شده و پس از اخذ نتایج ژئو تکنیک، نسبت به نهایی سازی مطالعات این طرح، اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به مزایا و ضرورت اجرای این پروژه گفت : از مزایای این طرح می توان به همگوني نسبي تابلوی فولادي و بتني و موجود بودن تمامي مصالح مورد نياز پروژه در كشور، در اختيار داشتن تكنولوژي ساخت و اجراي آن نزد بسياري از پيمانكاران، امكان اجراي مواز ي زيرسازه و روسازه پل، افزايش سرعت اجرای رمپها با استفاد از خاك مسطح، اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان عمران در پایان تاکید کرد: در دی ماه سالجاری مناقصه پروژه مذکور براساس طرح مصوب برگزار و بزودی عملیات آن از طریق سازمان عمران با اعتبار تفاهم نامه اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد گردید.