اخبار ویژه

سراب و تیکمه‌داش آذربایجان‌شرقی جزو سردترین شهرهای کشور شدند جزییات مرگ دانش آموز ۱۴ ساله در مدرسه/ دانش آموز به خاطر تنبیه از سوی مدرسه صبح روز حادثه مجبور شد دور مدرسه بدود عوارض سرمایه‌ گذاری گردشگری در روستاها رایگان شد صادرات ۸۵۴ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی نصیرزاده: ایران و ترکیه می‌توانند الگوی اتحاد کشورهای منطقه باشند بازگشت تحریم‌های بین‌المللی بعد از اسنپ‌بک؛ ترکیه دارایی‌ها و حساب‌های ۲۰ شخص و ۱۸ نهاد ایرانی را بلوکه کرد پزشکیان: ما خودمان، خودمان را تحریم کرده‌ایم / آنهایی که نفت و گاز و سوخت ندارند و این منابع را می‌خرند چگونه زندگی می‌کنند؟ ما اینها را داریم و گرسنه هستیم / صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف انرژی معادل ۱۸ میلیارد دلار است سخنگوی ناوگان الصمود: اسرائیل ۱۳ کشتی ناوگان را تصرف کرد ؛ تعدادی از فعالان حاضر در ناوگان بازداشت شده‌اند ایران: شورای امنیت پذیرش دولت فلسطین را تصویب کند رونمایی از پوستر نمایش «زیرزمین» در تبریز

19

سفر به قطر با کشتی، بعد از بازی‌های جام‌جهانی

  • کد خبر : 49133
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۴۳
سفر به قطر با کشتی، بعد از بازی‌های جام‌جهانی
سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حذف سفرهای دریایی ایران به قطر برای دوره بازی‌های جام‌جهانی گفت که این سازمان اکنون تمام توان خود را برای بعد از جام جهانی متمرکز کرده که خط بوشهر-قطر استمرار پیدا کند.

به گزارش تبریزمن، مهدی فرمهینی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حذف سفرهای دریایی ایران به قطر برای دوره بازی‌های جام‌جهانی، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اکنون تمام توان خود را برای بعد از بازی‌های جام جهانی متمرکز کرده که خط بوشهر-قطر استمرار پیدا کند و مسافران بتوانند در این مسیر جابه‌جا شوند.

وی درباره خط بوشهر-قطر توضیح داد: این خط پیش از این وجود نداشت؛ عامل مهمی در برقراری خط‌های مسافری وجود دارد و آن هم موضوع سوخت است، که با قیمت بانکرینگ و آزاد محاسبه می‌شد؛ البته امسال با کمک وزارت میراث فرهنگی و همکاری سازمان بنادر، اتفاق خوبی افتاد و موضوع سوخت شناورها مرتفع شد و الان برای سرمایه‌گذار جذابیتی دارد که وقتی می‌خواهد خط مسافری را راه‌ بیندازد، دیگر موضوع سوخت برایش چالش و دغدغه نیست، زیرا به‌صورت یارانه‌ای به شناورها سوخت تخصیص یافته که باعث می‌شود بسیاری از هزینه‌هایشان کم شده و سفر برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این کشتی‌ها روپکس هستند و یک رمپ دارند که تریلی، کامیون و کانتینر را روی اسکله می‌گذارند و می‌توانند مسافر و خودرو جابه‌جا کنند، البته ترانزیت کالا با این مدل کشتی‌ها صرفه اقتصادی ندارد و این کشتی‌ها به‌صورت پیش‌فرض مسافر جابه‌جا می‌کنند که مسافر می‌تواند با خودروی خود هم جابه‌جا شود. با راه‌اندازی سفرهای بوشهر به قطر، افراد می‌توانند با این کشتی‌ها به قطر رفته به ایران برگردند، یا از قطر به ایران بیایند و برگردند.

فراهانی با بیان اینکه سفرهای دریایی بوشهر به قطر بستگی به فعالیت آژانس‌های مسافرتی دارد که چطور بخواهند مسافران را جابه‌جا کنند، گفت: وظیفه اصلی سازمان بنادر در حوزه مسافری، بحث ساخت اسکله و پایانه مسافری استاندارد و پایین آوردن یک‌سری از تعرفه‌های دریایی و بندری است و سازمان بنادر تامین کشتی را بر عهده ندارد؛ سرمایه‌گذار باید ببیند یک خط دریایی برایش صرفه اقتصادی دارد یا نه، البته ما در حوزه مسافری، نازل‌ترین تعرفه‌ها را داریم.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=49133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.