اخبار ویژه

سراب و تیکمه‌داش آذربایجان‌شرقی جزو سردترین شهرهای کشور شدند جزییات مرگ دانش آموز ۱۴ ساله در مدرسه/ دانش آموز به خاطر تنبیه از سوی مدرسه صبح روز حادثه مجبور شد دور مدرسه بدود عوارض سرمایه‌ گذاری گردشگری در روستاها رایگان شد صادرات ۸۵۴ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی نصیرزاده: ایران و ترکیه می‌توانند الگوی اتحاد کشورهای منطقه باشند بازگشت تحریم‌های بین‌المللی بعد از اسنپ‌بک؛ ترکیه دارایی‌ها و حساب‌های ۲۰ شخص و ۱۸ نهاد ایرانی را بلوکه کرد پزشکیان: ما خودمان، خودمان را تحریم کرده‌ایم / آنهایی که نفت و گاز و سوخت ندارند و این منابع را می‌خرند چگونه زندگی می‌کنند؟ ما اینها را داریم و گرسنه هستیم / صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف انرژی معادل ۱۸ میلیارد دلار است سخنگوی ناوگان الصمود: اسرائیل ۱۳ کشتی ناوگان را تصرف کرد ؛ تعدادی از فعالان حاضر در ناوگان بازداشت شده‌اند ایران: شورای امنیت پذیرش دولت فلسطین را تصویب کند رونمایی از پوستر نمایش «زیرزمین» در تبریز

16

چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد

  • کد خبر : 54663
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، دفتر آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان» آورده است که دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت نقش جدی در تصویر آینده کشور برعهده دارد. از این منظر توجه به این دانشگاه و سرمایه‌گذاری در این حوزه حائز اهمیت ویژه‌ای است. اما متأسفانه با وجود اهمیت ملموس این دانشگاه کوتاهی‌های محسوسی در خصوص این دانشگاه صورت پذیرفته است.

بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد دانشگاه فرهنگیان با چالش‌های جدی از قبیل کمبود شدید فضا، امکانات آموزشی و تربیتی، تعداد کم عضو هیئت علمی، عدم کاربردی و به روز بودن محتوای برنامه درسی، کمبود سرانه دولتی و… روبه‌رو است به نحوی که این چالش‌ها ضمن کاهش کیفیت عملکرد این دانشگاه در تربیت معلم تراز، محدودیت‌های جدی را در مسیر جذب و پذیرش دانشجو ایجاد کرده است.

بر این اساس و با ابتنا بر کلام رهبر معظم انقلاب که در 21 اردیبهشت ماه 1401 تأکید نمودند «باید در این دانشگاه‌های مربوط به تربیت معلم و تربیت دبیر جوری باشد که واقعاً معلّمِ مطلوب از این جاها بیرون بیاید»، در این گزارش پیشنهاد شده ضمن توجه به توسعه کمّی دانشگاه فرهنگیان، با اصلاح قوانین مرتبط، جلب مشارکت ارکان سهیم، اصلاح برنامه درسی و… کیفیت فرآیند تربیت معلم نیز ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=54663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.