اخبار ویژه

امام جمعه تبریز از پروژه مهم قطعه شش آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد دلیل ممنوعیت صادرات ۴۰ کالا به عراق چه بود؟ سراب و تیکمه‌داش آذربایجان‌شرقی جزو سردترین شهرهای کشور شدند جزییات مرگ دانش آموز ۱۴ ساله در مدرسه/ دانش آموز به خاطر تنبیه از سوی مدرسه صبح روز حادثه مجبور شد دور مدرسه بدود عوارض سرمایه‌ گذاری گردشگری در روستاها رایگان شد صادرات ۸۵۴ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی نصیرزاده: ایران و ترکیه می‌توانند الگوی اتحاد کشورهای منطقه باشند بازگشت تحریم‌های بین‌المللی بعد از اسنپ‌بک؛ ترکیه دارایی‌ها و حساب‌های ۲۰ شخص و ۱۸ نهاد ایرانی را بلوکه کرد پزشکیان: ما خودمان، خودمان را تحریم کرده‌ایم / آنهایی که نفت و گاز و سوخت ندارند و این منابع را می‌خرند چگونه زندگی می‌کنند؟ ما اینها را داریم و گرسنه هستیم / صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف انرژی معادل ۱۸ میلیارد دلار است سخنگوی ناوگان الصمود: اسرائیل ۱۳ کشتی ناوگان را تصرف کرد ؛ تعدادی از فعالان حاضر در ناوگان بازداشت شده‌اند

10

فرآیند ارزیابی تکمیلی در آزمون استخدامی مبتنی بر صلاحیت‌های معلمی است

  • کد خبر : 58746
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
فرآیند ارزیابی تکمیلی در آزمون استخدامی مبتنی بر صلاحیت‌های معلمی است
سرپرست آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه روند ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش در حال انجام است، فرآیند ارزیابی تکمیلی را تشریح کرد.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام علی پوررادی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قبل از تعیین فرآیندهای ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی، نیاز است شرایط جامعه در گذشته، حال و آینده بررسی و چارچوب فعلی گزینش معلمان برای نسل جدید تدوین شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: علاقه به تدریس، صبوری، توجه به جنبه‌های آموزشی و پرورشی، تدریس در زمینه مورد علاقه، توجه به کیفیت آموزش، مسؤولیت‌پذیر بودن و برخورداری از دیدگاه مثبت از جمله ویژگی‌های یک معلم خوب می‌تواند باشد که در شرایط عمومی و حرفه‌ای گنجانده می‌شود.

وی با بیان اینکه تاثیرگذارترین فرد بعد از خانواده در سرنوشت یک نفر معلم است، افزود: داشتن ارتباط قوی با دانش‌آموز در ۲ وجه آموزشی و اخلاقی از مهم‌ترین ملاک‌های گزینش بکارگیری معلمان می تواند باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه روال فرآیند مصاحبه با سال‌های گذشته تفاوت عمده‌ای پیدا کرده است، توضیح داد: در سال‌جاری سهم نمره ارزیابی تکمیلی یا همان مصاحبه از قبولی نهایی ۶۰ درصد است و این درحالی است که در سال‌های گذشته برای قبولی نهایی 70 درصد نمره علمی و 30 درصد نمره مصاحبه اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه هدف از تغییرات روند استخدامی در آموزش و پرورش و افزایش سهم ارزیابی تکمیلی یا مصاحبه، سنجش توان معلمی در افراد است، متذکر شد: ارزیابی تکمیلی در چهار بخش انجام می‌گیرد که متشکل از مصاحبه عمومی و گزینش، بحث گروهی، ارائه تدریس و ایفای نقش است.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بیان داشت: نحوه ارائه تدریس در مراحل ارزیابی آموزگاران ابتدایی سنجه‌ای برای رابطه معلم و شاگرد است و در این مرحله داوطلب می‌بایست مطلب درسی یا نکته تربیتی را به صورت حرفه‌ای، روان، شفاف و قابل درک برای دانش‌آموز دوره ابتدایی با اطلاعاتی که در اختیار دارد با رعایت ساحت‌های ۶گانه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کند.

این مقام مسؤول یادآور شد: آموزش با کیفیت نیاز به مهارت ارتباطی معلم با دانش آموز و والدین دارد و معلمی خوب است که دانش‌آموز و خانواده‌ها تا آخر عمر از او یاد کنند و این یعنی ماندگاری نقش معلم و از این‌رو در دولت سیزدهم با نوآوری که در امر ارزیابی صلاحیت.های حرفه‌ای معلمان صورت گرفته ایفای نقش معلم در ارتباط با والدین نیز در نظر گرفته شده است.

 پوررادی در تکمیل مطالب مهارت های ارتباطی معلم گفت: ارتباطی موثر یک دارایی محسوب می‌شود زیرا ریشه روابط موفق و به یاد ماندنی است. در زمینه آموزشی نیز مهارت ارتباطی قوی برای یک معلم به منظور ایجاد یک فضای قابل اعتماد برای دانش‌آموزان مهم است.

سرپرست آموزش و پرورش استان در خصوص مهارت‌های دیگر برای معلمان یادآور شد: توانایی درک توأم با توانایی شنیداری یکی از مهارت‌هایی است که معلم باید داشته باشد.

پوررادی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مراحل ارزیابی آموزگاران در استخدام امسال با عنوان کارگروهی است می‌توان خاطرنشان کرد: صبر یک فضیلت در دنیای آموزش است. معلم بودن و رسیدگی همزمان به چندین دانش‌آموز کار ساده‌ای نیست و صبر زیادی لازم دارد و همچنین دانش‌آموزان هنگام یادگیری استعدادهای مختلفی دارند و همه دانش‌آموزان در مورد نگرش‌ها و رفتارهای خود دارای دامنه توجه یا سطح نظم یکسانی نیستند و این توانایی داوطلب در تمرین کارگروهی به خوبی ارزیابی می‌شود.

گفتنی است، ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهم استان آذربایجان‌شرقی تا اوایل مردادماه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=58746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.