اخبار ویژه

بخشدار مرکزی تبریز: تثبیت جمعیت روستاها اولویت اصلی ما است قالیباف: ایران درباره توهمات اروپا راجع به جزایر سه‌گانه کوچکترین مماشاتی نمی‌کند حفظ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی قطعی است/ مانع آسیب‌دیدن دهک‌های پایین جامعه می‌شویم فرهنگ ایرانیان ریشه در همیاری و کمک به یکدیگر دارد تعطیلی دولت در آمریکا؛ «خدمات هوایی ضروری» به شهرهای کوچک متوقف شد تعطیلی دولت در آمریکا؛ «خدمات هوایی ضروری» به شهرهای کوچک متوقف شد رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری: «ایتایی‌ها» در زمان جنگ می‌گفتند چرا دنبال صلح و مذاکره‌اید؟ چرا دارید صلح می‌کنید؟ / باید به این قاعده توجه کنیم که هرچیزی که مردم از آن ناراضی هستند نباید انجام شود توان بالای تولیدکنندگان ایرانی در صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی مهلت دو ساله «گواهینامه مدرسان آموزش خانواده»/ اجرای طرح «مدرسه اولیاء» بستری برای مدرسه‌سازی با مشارکت مردم متادون، پیشتاز علل مرگ در مسمومیت‌های دارویی است

5

پنهان کاری شبکه‌های اجتماعی درباره جمع‌آوری اطلاعات فاش شد

  • کد خبر : 77173
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
پنهان کاری شبکه‌های اجتماعی درباره جمع‌آوری اطلاعات فاش شد

گزارشی جدید نشان می دهد شبکه های اجتماعی اطلاعات کاربرانشان را جمع آوری می کنند اما شفافیت اندکی درباره استفاده از آنها برای آموزش هوش مصنوعی شان در اختیار افراد قرار می دهند.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC)در گزارشی فاش کرد شبکه های اجتماعی انبوهی از اطلاعات کاربرانشان را جمع آوری و فراوری می کنند و به اشتراک می گذارند اما شفافیت یا کنترل اندکی درباره شیوه استفاده هوش مصنوعی شان از این داده ها برای کاربران فراهم می کنند.

گزارش مذکور شیوه مدیریت داده های کاربران در متا، تیک تاک، توییچ (پلتفرم بازی رایانشی آمازون) و دیگر پلتفرم ها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده سیاست های مربوط به مدیریت و نگهداری داده در بسیاری از شرکت ها ناکافی است.

شبکه اجتماعی یوتیوب، ایکس، اسنپ، دیسکورد و ردیت نیز در گزارش FTC مورد بررسی قرار گرفته اند، البته در یافته های گزارش به شرکت خاص و عملکردهای خاصی اشاره نشده است.

طبق گزارش FTC شبکه های اجتماعی با استفاده از فناوری های مربوط به تبلیغات آنلاین و خرید اطلاعات از دلالان داده و روش های دیگر، اطلاعات را جمع آوری می کنند. لینا خان مدیر این کمیسیون می گوید: هرچند روش های نظارتی برای شرکت ها بسیار سودآور است اما آنها حریم خصوصی فرد را به خطر می اندازند، تهدیدی برای آزادی هستند و افراد را در مقابل آسیب های مختلف از سرقت هویت یا تعقیب قرار می دهند.

از سوی دیگر شرکت های بزرگ فناوری مشغول جمع آوری داده هستند تا فناوری های نوظهور هوش مصنوعی خود را آموزش دهند. قراردادهای تبادل داده نیز به ندرت فاش می شوند و بیشتر اوقات شامل شامل محتوای خصوصی هستند که بدون اطلاع کاربران یا هشداری نامحسوس به آنها جمع آوری می شود.

علاوه بر آن کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هنگام تحقیق درباره جمع آوری داده ها درباره اینکه چگونه کاربران از سرویس های شرکت ها استفاده می کنند، سن و جنسبت کاربران مذکور را بررسی کرد یا براساس اطلاعات دیگر این شاخص را تخمین زد. برخی از شرکت ها اطلاعاتی مانند درآمد، آموزش و وضعیت خانوادگی فرد را نیز جمع آوری کردند.

این شرکت ها حتی داده های کاربرانی که از سرویس هایشان استفاده نمی کردند را جمع کرده بودند.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=77173
  • ارسال توسط :
  • 127 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پنهان کاری شبکه‌های اجتماعی درباره جمع‌آوری اطلاعات فاش شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.