0

شاسی‌بلند شیائومی بالاخره معرفی شد / ۶۸۰ اسب بخار قدرت و شتاب سه ثانیه‌ای زیر پوسته YU۷ /عکس

  • کد خبر : 117449
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۸:۲۱
شاسی‌بلند شیائومی بالاخره معرفی شد / ۶۸۰ اسب بخار قدرت و شتاب سه ثانیه‌ای زیر پوسته YU۷ /عکس

کمپانی شیائومی که اخیرا ورود موفقیت‌آمیزی به صنعت خودرو داشته، از دومین محصول خود، یعنی شاسی‌بلند YU۷ با هدف رقابت با بزرگان، پرده‌برداری کرد.

امیرمسعود عابدین: در پانزدهمین سالگرد تاسیس شیائومی، لی جون، مدیرعامل این شرکت، اولین شاسی‌بلند الکتریکی این شرکت را با نام YU۷ معرفی کرد. این خودرو گامی دیگر در مسیر تحول شیائومی به سمت صنعت خودروسازی، پس از سدان SU۷ محسوب می‌شود.
لی تایید کرد که شیائومی تاکنون بیش از ۲۵۸ هزار دستگاه SU۷ را تحویل داده است. در حالی که قیمت YU۷ در زمان عرضه رسمی در جولای ۲۰۲۵ اعلام خواهد شد، مدیرعامل این شرکت شایعات مربوط به قیمت پایه ۱۹۹,۰۰۰ یوانی (۲۷,۶۰۰ دلار آمریکا) برای YU۷ را رد کرد.

طراحی، ابعاد و رنگ‌بندی

YU۷ یک شاسی‌بلند الکتریکی سایز متوسط تا بزرگ به حساب می‌آید که بر روی پلتفرم Modena این شرکت ساخته شده است. ابعاد آن شامل ۴۹۹۹ میلی‌متر طول، ۱۹۹۶ میلی‌متر عرض و ۱۶۰۸ میلی‌متر ارتفاع، با فاصله محوری ۳۰۰۰ میلی‌متری است. این خودرو در ۹ رنگ بیرونی، از جمله یک رنگ سبز الهام گرفته از زمرد کلمبیایی، در دسترس خواهد بود. وزن خودرو بسته به پیکربندی، بین ۲,۱۴۰ تا ۲,۴۶۰ کیلوگرم متغیر است. انتخاب رینگ‌ها شامل اندازه‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی می‌شود.
این خودرو از دستگیره‌های در برقی و مخفی شونده همراه با نورپردازی محیطی و پشتیبانی از UWB برای ورود بدون کلید و دسترسی به صندوق عقب با استفاده از گوشی هوشمند بهره می‌برد.
فضای داخلی: اوج فناوری

در داخل، کابین خودرو کاملاً با چرم پوشیده شده و دارای صندلی‌های جلو از نوع جاذبه صفر با چرم ناپا است که قابلیت تنظیم پشتی تا ۱۲۳ درجه و ماساژ در ۱۰ نقطه را ارائه می‌دهند. سرنشینان عقب نیز از صندلی‌های قابل تنظیم برقی تا ۱۳۵ درجه و یک صفحه نمایش لمسی ۶٫۶۸ اینچی برای کنترل تهویه مطبوع، موسیقی و ناوبری بهره‌مند می‌شوند.

داشبورد شیائومی دارای یک صفحه نمایش “HyperVision” به عرض ۱٫۱ متر است که از سه صفحه نمایش Mini LED با وضوح سطح شبکیه ۱۰۸ PPD تشکیل شده است. این سیستم داده‌های رانندگی، رسانه، تصویر نقاط کور و ویجت‌های قابل تنظیم را به صورت یکپارچه نمایش می‌دهد. این خودرو شامل یک کنترل‌کننده ۴ در ۱ است که سیستم‌های کابین، رانندگی کمکی، کنترل خودرو و ارتباطات را با هم ادغام می‌کند. این سیستم توسط یک چیپ Snapdragon ۸ Gen ۳ پشتیبانی می‌شود که امکان راه‌اندازی سریع در ۱٫۳۵ ثانیه و به‌روزرسانی‌های بی‌سیم (OTA) را در کمتر از ۱۵ دقیقه فراهم می‌آورد.
پیشرانه‌ها و باتری

YU۷ در سه پیکربندی از نظر پیشرانه ارائه خواهد شد:

YU۷ RWD (دیفرانسیل عقب) : موتور عقب ۳۱۵ اسب بخاری با گشتاور ۵۲۸ نیوتن‌متر، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵٫۸۸ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت.
YU۷ Pro AWD (دو دیفرانسیل) : دو موتور با خروجی ترکیبی ۴۸۹ اسب بخار و ۶۹۰ نیوتن‌متر گشتاور، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴٫۲۷ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت.
YU۷ Max AWD (دو دیفرانسیل) : دو موتور با خروجی ترکیبی ۶۸۰ اسب بخار (۲۹۴ اسب بخار در جلو و ۳۹۵ اسب بخار در عقب) و ۸۶۶ نیوتن‌متر گشتاور، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳٫۲۳ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۵۳ کیلومتر بر ساعت.

شرکت United Automotive Electronics (UAES) تامین‌کننده موتورهاست. تمامی نسخه‌ها بر روی پلتفرم ولتاژ بالای ۸۰۰ ولت کاربید سیلیکون شیائومی کار می‌کنند و از موتورهای V۶s Plus استفاده می‌کنند که سرعت شارژ ۵.۲C را فعال می‌کند و می‌تواند در ۱۵ دقیقه تا ۶۲۰ کیلومتر برد اضافه کند.
پیکربندی باتری و تخمین برد (براساس چرخه CLTC) به شرح زیر است:

RWD: باتری ۹۶٫۳ کیلووات ساعت LFP، برد ۸۳۵ کیلومتر.
Pro AWD: باتری ۹۶٫۳ کیلووات ساعت LFP، برد ۷۷۰ کیلومتر.
Max AWD: باتری ۱۰۱٫۷ کیلووات ساعت NCM، برد ۷۶۰ کیلومتر.

ایمنی و رانندگی خودران

در بخش ایمنی، ساختار خودرو شامل یک رول‌بار یکپارچه فولادی با مقاومت فوق‌العاده بالا (۲۲۰۰ مگاپاسکال)، یک فریم جلوی آلومینیومی دایکاست ۲۰ در ۱ و یک بدنه هیبریدی فولاد-آلومینیوم که به آن “قفس زرهی” گفته می‌شود، می‌باشد. پکیج باتری دارای یک پوسته تقویت‌شده با پوشش ضد گلوله است. ستون‌های A و B نیز به شکل قابل توجهی تقویت شده‌اند.
تمامی نسخه‌های YU۷ به طور استاندارد دارای سنسورهای لیدار و Nvidia Drive AGX Thor (۷۰۰ TOPS) هستند که با رادار ۴D mmWave جفت شده‌اند. این خودرو از سیستم کمکی توسعه‌یافته رانندگی شیائومی استفاده می‌کند.
عرضه YU۷ در ابتدا قرار بود در نمایشگاه خودرو شانگهای در آوریل صورت گیرد، اما پس از یک حادثه مرگبار با یکی از خودروهای آزمایشی خودران شیائومی، به تعویق افتاد. پس از این تاخیر، بررسی‌های داخلی پروتکل‌های ایمنی و ارتباطات عمومی صورت گرفت.
منبع: carnewschina
۲۲۷۳۲۲

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=117449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.