0

مرسدس بنز فقط ۷۳۰ میلیون تومان! /عکس

  • کد خبر : 120503
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۶:۲۱
مرسدس بنز فقط ۷۳۰ میلیون تومان! /عکس

دنیای خرید و فروش خودروهای دست دوم گاهی اوقات عجایبی را نشان می‌دهند که در نوع خود جالب و قابل‌توجه‌اند؛ مانند خودرویی که در ۹ سال، ۵ برابر قیمت نهایی خود برای مالک خود هزینه تراشیده ولی همچنان طرفدار دارد!

امیرمسعود عابدین: برخی خودروها فقط سیاه‌چاله‌ای برای پول ما هستند که در پوششی از چرم و کروم پنهان شده‌اند. با این حال، این خودروها همچنان افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند. جذابیت، عملکرد و طراحی می‌توانند عقل سلیم را فریب دهند، حتی زمانی که هزینه‌های بلندمدت با روشن شدن چراغ چک موتور چشمک می‌زنند. در حالی که مطالعات نشان می‌دهند کدام خودروها واقعاً قابل اعتماد هستند و کدام نیستند، برخی مدل‌ها به سادگی شهرتی دارند که تکان دادن آن تقریباً غیرممکن است. با این حال، در برخی موارد، نمی‌توان انکار کرد که نگهداری انواع خاصی از خودروها، یک پیشنهاد بسیار گران‌قیمت است.

برای مثال، این مرسدس بنز E۵۵۰ ۴Matic مدل ۲۰۱۱ را در نظر بگیرید. در طول تنها ۹ سال، بیش از ۴۵ هزار دلار صرف نگهداری و تعمیرات آن شده است. با این حال، یک نفر آن را در حراجی با قیمت ۸,۷۵۰ دلار (حدود ۷۳۰ میلیون تومان) خریداری کرده است. این تصمیم، یا به یک معامله خوب ختم می‌شود یا به یک لیست بلندبالا از تعمیراتی که باید انجام شود.
جالب است بدانید که قیمت این خودرو در بازار ایران، در نسخه‌های ۲۰۰، ۳۰۰ و ۳۵۰، چیزی حدود ۵ تا ۸٫۵ میلیارد تومان (بسته به میزان کارکرد) متغیر است!

قدرت ممتاز، مشکلات ممتاز

بدون شک، این خودرو در زمان عرضه بسیار جذاب بود و هنوز هم توجهات را به خود جلب می‌کند. زیر کاپوت آن یک موتور ۵٫۵ لیتری V۸ قرار دارد که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مرسدس همچنین دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی، ترمزهایی با عملکرد بالا، سیستم تعلیق بادی Airmatic، سقف پانوراما و روکش چرم است.  
بسیاری از مالکان تمایلی به نگهداری از این خودروها پس از اتمام گارانتی خود ندارند. اما این خودرو یک استثنا است، چرا که یکی از مالکان قبلی از آن به طور ویژه‌ای مراقبت کرده و این کار هزینه زیادی هم برایش داشته است؛ بیش از ۴۵ هزار دلار در ۹ سال.

بیایید به جزئیات این هزینه تعمیر بپردازیم؛ ترمزهای جلوی این خودرو به صورت کامل همراه با دیسک‌ها دو بار تعویض شده، گیربکس آن سرویس شده و لاستیک‌ها، رینگ‌ها، استارت، باتری، کمک‌فنرهای جلو، واشرهای محفظه فیلتر روغن، تسمه‌ها، دسته‌موتور، فیلترهای هوا، سنسورهای TPMS و دینام، همگی نو هستند. بنابر این لیست، تا حدی می‌توان عدد هزینه ۴۵,۵۰۰ دلاری که برای این خودرو در دسامبر گذشته و قبل از فروش نهایی پرداخت شده را منطقی دانست.
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=120503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.