اخبار ویژه

حفظ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی قطعی است/ مانع آسیب‌دیدن دهک‌های پایین جامعه می‌شویم فرهنگ ایرانیان ریشه در همیاری و کمک به یکدیگر دارد تعطیلی دولت در آمریکا؛ «خدمات هوایی ضروری» به شهرهای کوچک متوقف شد تعطیلی دولت در آمریکا؛ «خدمات هوایی ضروری» به شهرهای کوچک متوقف شد رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری: «ایتایی‌ها» در زمان جنگ می‌گفتند چرا دنبال صلح و مذاکره‌اید؟ چرا دارید صلح می‌کنید؟ / باید به این قاعده توجه کنیم که هرچیزی که مردم از آن ناراضی هستند نباید انجام شود توان بالای تولیدکنندگان ایرانی در صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی مهلت دو ساله «گواهینامه مدرسان آموزش خانواده»/ اجرای طرح «مدرسه اولیاء» بستری برای مدرسه‌سازی با مشارکت مردم متادون، پیشتاز علل مرگ در مسمومیت‌های دارویی است عوارض سنگینی کیف مدرسه برای دانش‌آموزان؛ مشکلات اسکلتی در کمین است متهم بزرگ سیگنال‌دهی ارز با کانال ۱۱ میلیون نفری در تلگرام دستگیر شد

0

فقط برترین‌ها زنده می‌مانند / تیغ رقابت روی گلوی خودروسازان چینی

  • کد خبر : 126500
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۱
فقط برترین‌ها زنده می‌مانند / تیغ رقابت روی گلوی خودروسازان چینی

چین، پیشتاز جهانی خودروهای برقی، حالا با بحران بقای برندها روبرو است. در حالی که صدها شرکت برای تصاحب سهمی از بازار رقابتی این کشور به میدان آمدند، تنها انگشت‌شماری از آن‌ها شانس ماندگاری تا پایان دهه را دارند.

امیرمسعود عابدین: رونق خودروهای برقی در چین، چشم‌انداز جهانی صنعت خودرو را دگرگون کرده است؛ اما هر بازیگری در این میدان، برای بقا ساخته نشده است. در حالی که خودروسازی چین به یک صنعت قدرتمند تبدیل شده، اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تنها بخش کوچکی از خودروسازان برقی این کشور ممکن است در سال‌های آینده دوام بیاورند. با صدها استارتاپ که تاکنون از بین رفته‌اند و روند تثبیت در حال افزایش است، بازار خودروهای برقی چین در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد.

صنعت در آستانه تثبیت 

در سال ۲۰۱۸، تخمین زده می‌شد که بیش از ۵۰۰ شرکت در چین در حال توسعه و برنامه‌ریزی برای ساخت خودروهای انرژی جدید (NEV) بودند. بسیاری از این شرکت‌ها هرگز به مرحله تولید نرسیدند و به سرعت ورشکست شدند. تا سال ۲۰۲۴، مشخص شد که ۱۲۹ شرکت در چین، خودروهای NEV را به فروش می‌رسانده‌اند.
به گفته شرکت AlixPartners، احتمالا تنها ۱۵ مورد از این شرکت‌ها تا سال ۲۰۳۰ از نظر مالی پایدار باقی بمانند. این ۱۵ برند می‌توانند تقریباً ۷۵ درصد از کل بازار خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی چین را به خود اختصاص دهند. برخی از آنها قبلاً به سودآوری کامل سالانه نیز دست یافته‌اند.
رقابت شدید و نوآوری سریع

چین یکی از رقابتی‌ترین بازارهای خودروهای انرژی جدید در جهان است. این بازار در حال تجربه یک جنگ قیمتی شدید است. سرعت نوآوری سریع آن به طور مداوم توسط نیروهای جدید بازتعریف می‌شود. چنین محیطی، پیشرفت‌های چشمگیری را در فناوری و بهره‌وری هزینه به همراه دارد، اما کسب سود پایدار را برای بسیاری از کسب‌وکارها دشوار می‌سازد.
در ماه مارس تنها سه برند برقی در چین به سودآوری دست یافته‌اند: بی‌وای‌دی (BYD)، لی آتو (Li Auto) و گروه سرس (Seres Group) شامل برندهای سرس، آیتو و لندیان می‌شود. برخی دیگر از شرکت‌های داخلی نیز در حال نزدیک شدن به سودآوری هستند، از جمله زیکر (Zeekr)، اکس‌پنگ (Xpeng)، و لیپ‌موتور (Leapmotor).
منبع: carscoops
۵۸۳۲۲

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=126500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.