1

تبدیل کردن سوزوکی جیمنی به شورولت بلیزر / بازگشت به ۵۰ سال قبل /عکس

  • کد خبر : 129922
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۰:۲۱
تبدیل کردن سوزوکی جیمنی به شورولت بلیزر / بازگشت به ۵۰ سال قبل /عکس

در دنیایی که هر هفته یک چهره تازه از سوزوکی جیمنی ظهور می‌کند، کالز موتورز از ژاپن قدمی فراتر گذاشته و این آفرودر جمع‌وجور را با الهام از شاسی‌بلندهای کلاسیک آمریکایی بازآفرینی کرده است.

امیرمسعود عابدین:‌ به نظر می‌رسد هر لحظه که چشم بر هم می‌زنیم، یک کیت بدنه جدید برای سوزوکی جیمنی معرفی می‌شود و به نحوی، هر کدام چیزی تازه را به ارمغان می‌آورند. جدیدترین کیت توسط کالز موتورز (Cal’s Motors)، زیربرندی از تیونر ژاپنی آلپاین استایل (Alpine Style) ساخته شده که این آفرودر جمع‌وجور را به یک ماشین ماجراجویانه کلاسیک با الهام از شاسی‌بلندهای آمریکایی تبدیل کرده است.
طراحی الهام‌گرفته از کلاسیک‌های آمریکایی

این نسخه که Beas+ L نام دارد، بر پایه جیمنی پنج‌در فروخته شده در ژاپن با نام Nomade ساخته شده است. این کیت در ادامه راه کیت‌های موجود Beas و Beas+ برای جیمنی سه‌در و جیمنی سیرا (Jimny Sierra) است که همان سبک الهام‌گرفته از وینتیج (vintage-inspired styling) را به پلتفرمی جادارتر و کاربردی‌تر گسترش می‌دهد.

نقطه برجسته این کیت، جلوپنجره کرومی بازطراحی‌شده است که شامل چراغ‌های جلوی LED مستطیلی با راهنماهای جداگانه است. نمای جلوی الهام‌گرفته از شورولت K۵ بلیزر با یک سپر کرومی و چراغ‌های مه‌شکن جابه‌جا شده، ترکیب شده است. نشان سوزوکی حذف شده و با حروف Cal’s Motors روی کاپوت جایگزین شده است.

در قسمت عقب، این طراحی به صورت معکوس اعمال شده است. به جای چراغ‌های عقب مستطیلی جیمنی استاندارد، چراغ‌های LED گرد جایگزین شده‌اند که در یک سپر سفارشی کروم نصب شده‌اند. ارتقاهای سفارشی شامل مجموعه‌ای از رینگ‌های Moon Chrome با تایرهای همه‌جارو (all-terrain) و همچنین یک کاور زاپاس به‌روز شده روی درب عقب است.

رنگ‌بندی، فضای داخلی و تغییرات فنی

در حالی که خودروی نمایشی به رنگ Orca Black Pearl ۲ رنگ‌آمیزی شده است، انتظار می‌رود گزینه‌های رنگی بیشتری نیز در دسترس قرار گیرند. ارتقاهای داخلی مانند روکش صندلی‌های چرمی، کفپوش‌هایی با برند Cal’s Motors، یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی آلپاین، سخت‌افزار صوتی بهبود یافته و یک آینه دید عقب دیجیتال نیز ارائه می‌شوند.

از نظر فنی، این شاسی‌بلند بدون تغییر باقی می‌ماند. با این حال، یک کیت لیفت سیستم تعلیق موجود است که هم فاصله از زمین و هم ظاهر خودرو را بهبود می‌بخشد. موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی جیمنی ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور را می‌توان با یک جعبه دنده دستی پنج سرعته یا یک جعبه دنده خودکار چهار سرعته جفت کرد. در حالی که این خودرو غرش یک V۸ بزرگ آمریکایی را ندارد، اما نیرو را از طریق یک سیستم ۴WD (چهارچرخ محرک) توانمند به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.
قیمت و عرضه
قیمت نسخه Beas+ L از ۳,۷۴۰,۰۰۰ ین (حدود ۲۵,۲۰۰ دلار) شروع می‌شود، در مقایسه با قیمت پایه ۲,۶۵۱,۰۰۰ ین (۱۷,۹۰۰ دلار) برای جیمنی نوماد استاندارد. نکته مهم اینجاست که خرید یک خودروی استاندارد جهت اعمال تغییرات چندان ساده نیست، چرا که تقاضا برای جیمنی در ژاپن همچنان از عرضه پیشی می‌گیرد.
منبع: carscoops
۵۸۳۲۲

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=129922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.