به گزارش تبریز من،بیستوسومین جلسه کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ساختمان شورا برگزار شد.
احکام لایحه برنامه پنج ساله دوم راهبردی – عملیاتی شهرداری تبریز در حوزه حملونقل و ترافیک در این جلسه بررسی شد.
روحالله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه گفت: سال ۱۴۰۳ باید سال اول برنامه پنج ساله دوم راهبردی – عملیاتی شهرداری تبریز بود که باتوجه به وضعیت عمومی شورا، برای این موضوع آمادگی نبود و شورا رأی به تمدید برنامه پنج ساله داد.
وی ادامه داد: باتوجه به تمدید شورای ششم فرصت تدوین و تصویب ایجاد شده است که برنامه ۱۴۰۵ بخشی از برنامه پنج ساله دوم خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: مدیریت شهری تجربه برنامه پنج ساله اول را داشت و نشان داد اگر مرحله تدوین و طراحی و اجرای برنامه پنج ساله بهدرستی انجام شده و وحدت رویه باشد، میتوان بهره خوبی از برنامه پنج ساله گرفت.
رشیدی گفت: شهرداری بخش احکام را در قالب لایحه به شورا داده و شورا نیز این موضوع را به کمیسیونهای تخصصی احاله کرده است و بر همین اساس کمیسیون عمران و حملونقل در دو بخش مجزای عمرانی و ترافیک و حملونقل به این موضوع خواهد پرداخت.
وی همچنین درخصوص ظرفیت و قابلیت استفاده از حملونقل عمومی در شهر، گفت: عدم اعمال سیاستگذاری و فرهنگسازی استفاده بیشتر از حملونقل عمومی ناشی از این است که اتوبوس کافی در شهر وجود ندارد.
رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: با وجود ۲۲۵ دستگاه اتوبوس فعال در حوزه حملونقل عمومی داخل شهری در تبریز، چهار میلیون سفر روزانه در تبریز اتفاق میافتد و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که افزایش تعداد ناوگان حملونقل عمومی چه تأثیری بر این روند خواهد داشت.
رشیدی همچنین بر بحث هوشمندسازی و حملونقل ترکیبی تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: نواقص خط یک مترو و احداث و تکمیل خط ۲ باید مورد توجه باشد.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، تجربه اجرای خط یک باید الگویی برای دیگر خطوط باشد و اجرای پروژه خط ۲ متروی تبریز در محدوده قرهآغاج مشکلاتی برای شهروندان و اصناف ایجاد کرده و موجب گلایه شهروندان و ایجاد ترافیک در این محدوده شده است که راهحل شهرداری این است که اجرای پروژه طبقه فوقانی را به اتمام برساند و این پروژه را در طبقات تحتانی ادامه دهد.