اخبار ویژه

سراب و تیکمه‌داش آذربایجان‌شرقی جزو سردترین شهرهای کشور شدند جزییات مرگ دانش آموز ۱۴ ساله در مدرسه/ دانش آموز به خاطر تنبیه از سوی مدرسه صبح روز حادثه مجبور شد دور مدرسه بدود عوارض سرمایه‌ گذاری گردشگری در روستاها رایگان شد صادرات ۸۵۴ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی نصیرزاده: ایران و ترکیه می‌توانند الگوی اتحاد کشورهای منطقه باشند بازگشت تحریم‌های بین‌المللی بعد از اسنپ‌بک؛ ترکیه دارایی‌ها و حساب‌های ۲۰ شخص و ۱۸ نهاد ایرانی را بلوکه کرد پزشکیان: ما خودمان، خودمان را تحریم کرده‌ایم / آنهایی که نفت و گاز و سوخت ندارند و این منابع را می‌خرند چگونه زندگی می‌کنند؟ ما اینها را داریم و گرسنه هستیم / صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف انرژی معادل ۱۸ میلیارد دلار است سخنگوی ناوگان الصمود: اسرائیل ۱۳ کشتی ناوگان را تصرف کرد ؛ تعدادی از فعالان حاضر در ناوگان بازداشت شده‌اند ایران: شورای امنیت پذیرش دولت فلسطین را تصویب کند رونمایی از پوستر نمایش «زیرزمین» در تبریز

8
به بهانه آموزش هوش مصنوعی در مدارس چین؛

رمز موفقیت جهانی یا تفاوت‌های فرهنگی؟

  • کد خبر : 102736
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
رمز موفقیت جهانی یا تفاوت‌های فرهنگی؟
همزمان با تعطیلی مدارس در ایران به دلیل ناترازی انرژی، چین با آغاز آموزش دوره‌های هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی و متوسطه، تلاش دارد تا استعدادهای جوان خود را پرورش دهد و به عنوان یک غول تکنولوژی در جهان به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

یادداشت اختصاصی تبریز من: همزمان با گسترش هوش مصنوعی در سرتاسر جهان و ورود نسخه‌های متنوع چینی، چین از سپتامبر ۲۰۲۵ به منظور پرورش و تقویت استعدادهای جوان، آغاز آموزش دوره‌های هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی و متوسطه را اعلام کرده است.

چین چگونه به یک غول تبدیل شد؟

چین کشوری است که سالیان طولانی هدف اصلی خود را آموزش و پرورش در جهت کشف استعدادها قرار داده و حالا نتیجه این هدف‌گذاری و سیاست صحیح آن، رشدی بی‌نظیر در تمامی عرصه‌ها بوده است.

پرورش استعدادهای جوان!

از ارائه هوش مصنوعی DeepSeek که آمریکایی‌ها از رقابت با آن کنار کشیدند تا خبر آموزش هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی و متوسطه، حکایت از نگاه ویژه به پرورش استعدادها و سیاست‌گذاری اصولی و بنیادین و پیشبرد آموزش‌ها با آخرین متد جهانی دارد.

پرورش استعدادها فقط نشانگر پیشرفت در آموزش نیست! بلکه در اختیار داشتن منابع و مدیریت درست دلالت مستقیمی بر این باور و سیاست دارد. مدیریت و خرج منابع سبب شده که مدارس چین و کودکان چین همواره از نظر امکانات و IQ حرف اول را داشته باشند.

شباهت یا تفاوت؟

جالب است بدانید، در حالی که از پیشرفت در مدارس خود سخن می‌گوییم، مدارس ما به علت نبود منابع مانند گاز تعطیل می‌شوند! همین جمله کافی است تا آمار و ارقام دستمان بیاید و بدانیم برای سیاست‌گذاری صحیح و نگاه به پرورش استعدادهای جوان چه اقداماتی باید انجام شود.

در حالی که کشورهای دیگر با گسترش بازه‌های آموزشی در حال محکم‌سازی پایه‌های مملکتی خود و فکر به آینده جامعه خود هستند، ما مدارس را با فاصله ۲۰ روز مانده به سال جدید تعطیل می‌کنیم؛ آن هم در حالی که تعطیلی مدارس تاکیداً ممنوع اعلام شده است.

اینجا علاوه بر مباحث اصلی که متاسفانه در اکثر مدارس به صورت خلاصه و بی‌مفهوم تدریس می‌شوند، باید مباحثی با علم روز دنیا به سبد تدریس دانش‌آموزان اضافه شود.

این را باید به خاطر سپرد؛ زمانی که اینجا به خاطر ناترازی انرژی مدارس تعطیل می‌شوند و یا هنوز ۲۰ روز مانده به سال جدید، دانش‌آموزان برخلاف تاکید آموزش و پرورش در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند، در آن سوی دنیا کشوری کودکان و جوانانش را با به‌روزترین متدهای دنیا آموزش می‌دهد تا کشوری قوی، بی‌نیاز و مستقل بسازد.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=102736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.