اخبار ویژه

حفظ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی قطعی است/ مانع آسیب‌دیدن دهک‌های پایین جامعه می‌شویم فرهنگ ایرانیان ریشه در همیاری و کمک به یکدیگر دارد تعطیلی دولت در آمریکا؛ «خدمات هوایی ضروری» به شهرهای کوچک متوقف شد تعطیلی دولت در آمریکا؛ «خدمات هوایی ضروری» به شهرهای کوچک متوقف شد رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری: «ایتایی‌ها» در زمان جنگ می‌گفتند چرا دنبال صلح و مذاکره‌اید؟ چرا دارید صلح می‌کنید؟ / باید به این قاعده توجه کنیم که هرچیزی که مردم از آن ناراضی هستند نباید انجام شود توان بالای تولیدکنندگان ایرانی در صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی مهلت دو ساله «گواهینامه مدرسان آموزش خانواده»/ اجرای طرح «مدرسه اولیاء» بستری برای مدرسه‌سازی با مشارکت مردم متادون، پیشتاز علل مرگ در مسمومیت‌های دارویی است عوارض سنگینی کیف مدرسه برای دانش‌آموزان؛ مشکلات اسکلتی در کمین است متهم بزرگ سیگنال‌دهی ارز با کانال ۱۱ میلیون نفری در تلگرام دستگیر شد

1

۳۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای حمل و نقل عمومی تبریز اختصاص یافت

  • کد خبر : 133190
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۱
۳۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای حمل و نقل عمومی تبریز اختصاص یافت
شهردار تبریز گفت: ۳۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح های حمل و نقل عمومی این شهر با پیگیری‌های بانک مرکزی اختصاص یافت.

به گزارش تبریزمن، یعقوب هوشیار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان اوراق مشارکت ۲۵ هزار و ۵۰۰ ریال برای اجرای طرح قطارشهری و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی این شهر اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: انتشار اوراق مشارکت شهرداری تبریز نقش بسزایی در سرعت بخشی به عملیات اجرایی خطوط قطارشهری و توسعه و به‌ روزرسانی ناوگان مدرن اتوبوسرانی این شهر دارد.

شهردار تبریز گفت: این اوراق با عاملیت و ضمانت بانک شهر و با نرخ سود علی‌الحساب ۲۳ درصد، دارای سر رسید چهار ساله، معاف از مالیات و با پرداخت سود هر سه ماه یک بار به خریداران عرضه شد.

هوشیار، ادامه داد: فرایند اختصاص و عرضه این اوراق از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز شد و پس از انجام مراحل قانونی، ۱۴ تا ۲۶ مرداد امسال در شعب منتخب بانک شهر انجام شد و در بازه ۱۰ روز، تمامی اوراق عرضه‌ شده به فروش رسید.

وی با بیان اینکه این منابع مالی علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان، سهم چشمگیری در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری ایفا می کند، یادآور شد: تلاش می شود با پشتوانه این منابع مالی مراحل اجرای خطوط قطارشهری و توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی مدرن تبریز شتاب بگیرد.

قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ و خط یک در حال خدمات دهی است.

خط۲ قطارشهری تبریز شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع و با عبور از خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و زیر خیابان های آخونی و قدس در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) از طریق ایستگاه تبادلی با خط۱ مرتبط می شود و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و ضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

اجرای خط۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا بوده و در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.

فاز اول این خط از منطقه قراملک آغاز شده و تا ایستگاه دانشسرا به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجراست.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=133190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.