0

استانداردسازی کالا و خدمات در جهت بهبود فضای کسب و کار است

  • کد خبر : 80652
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
استانداردسازی کالا و خدمات در جهت بهبود فضای کسب و کار است

رئیس سازمان استاندارد در پیامی به مناسبت هفته استاندارد گفت: لزوم استانداردسازی کالا، خدمات و فرایندها در جهت بهبود فضای کسب و کار، کیفیت محصولات و سلامت زندگی مردم است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه امروز پنجشنبه ۱۹ مهر در پیامی به مناسبت هفته استاندارد نوشت: استانداردها زیربناهایی هستند که فاصله‌ها را کاهش و امکان دسترسی به دانش، آموزش و بازارهای گوناگون را فراهم می‌کنند.

استانداردها برای دستیابی به جهانی بهتر سعی بر پاسخ به چالش‌های پیش رو و کمک به افراد و صنایع دارند تا برای خلق آینده‌ای بهتر و روشن‌تر برای همه تلاش کنند.

نظام استانداردسازی در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین ابعاد حکمرانی در این حوزه است که ۴ رکن استانداردسازی، اندازه شناسی و اوزان، ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت و همچنین حلال را در بر دارد.

سازمان در دوران تحوّلی خود طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ تلاش‌های گسترده‌ای برای ایجاد، حفظ و ارتقا روابط حسنه خود با سازمان‌های بین‌المللی استاندارد، نهادهای استاندارد و تأیید صلاحیت کشورهای عضو سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) به‌عمل آورد که پس از سال‌ها، اخذ عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در «اتحادیه تأیید صلاحیت آسیا – اقیانوسیه» (APAC) و «اتحادیه بین‌المللی اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها» (ILAC)کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک(IEC) و سیستم بین المللیIECEوIECEX دستاوردی ملی بر این تلاش هاست.

به گواه گزارش مراجع اقتصادی و بازرگانی ، عضویت ایران در ILAC بر ۲۰ میلیارد دلار صادرات و ارزآوری تأثیر مثبت گذاشته است و مانع خروج بیش از ۵۰ میلیون ارز از کشور شده است که این دستاورد ظفرمندانه پس از سه دهه و با تلاش و تعهد دلسوزانه ی کارکنان متعهد و فرهیخته سازمان ملی استاندارد ایران به ثمر نشسته است.

سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی خود، ارتقای ۶ پله‌ای را در سازمان بین‌المللی استانداردسازی (iso) در بین کشورهای جهان کسب و از رتبه جهانی بیست و شش به جایگاه بیستم رسیده است و توانست رتبه نخست منطقه را در کارنامه خود در همین بازه زمانی ثبت کند.

این تجارب در کنار مشارکت چشمگیر نسل جوان نخبه و کارشناسان فنی، ترکیب قوی از دانش خردمندانه و نشاط را در این سازمان ایجاد کرده که منشأ تحولات متعدد در تولید باکیفیت و اقتصاد صادرات محور بوده است.

این سازمان علاوه بر کسب عناوین و جایگاه‌های بین‌المللی مهم، در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور در جشنواره شهید رجایی دولت با ارتقا رتبه نسبت به سال‌های گذشته، در بین برترین دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفت.

بر این اساس چشم‌انداز ما ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم، تأمین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی در سایه نظام استاندارد است تا در تمامی جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در یک وفاق ملی؛ ایرانی قوی‌تر و ایمن‌تر را در راستای توجه جدی به حق‌الناس بسازیم.

روز جهانی استاندارد امسال با شعار «استانداردها؛ مشارکت مردمی؛ جهش تولید و توسعه اقتصادی» نامگذاری شد تا فرصتی برای افزایش آگاهی و درک بهتر نسبت به اهمیت جایگاه نظام استاندارد و لزوم استاندارد سازی کالا، خدمات و فرآیندها در جهت بهبود فضای کسب و کار، کیفیت محصولات و سلامت زندگی مردم باشد.

این روز متمایز را به تمامی مردم عزیز ایران اسلامی؛ اعضای محترم شورای عالی استاندارد؛ همچنین فعالان اقتصادی، تولیدی، ذی‌نفعان و تلاشگران عرصه کیفیت و استانداردسازی تبریک می‌گویم.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=80652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.