0

انجام مطالعات احداث مسیر ریلی از دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان تا شهر گوگان

  • کد خبر : 81768
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
انجام مطالعات احداث مسیر ریلی از دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان تا شهر گوگان
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به فعال بودن قطار تبریز - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، گفت: مطالعات احداث مسیر ریلی از دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان تا شهر گوگان آذرشهر نیز انجام شده است تا بتوان این خط ریلی را ادامه داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا نوین در جشنواره محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی شهرستان آذرشهر در پارک باغشمال تبریز، اظهار کرد: آذرشهر در یک چهارراه راهبردی و مهمی قرار گرفته و ظرفیت‌های مهمی در بحث سنگ معدن، ۷۰۰ کارخانه شهید سلیمی، پایتخت سیر، مناطق گردشگری، آب‌های معدنی و فراورده های کشاورزی دارد.

وی با اشاره به پیگیری احداث یک مجموعه شهرک صنعتی در شان منطقه آذرشهر، افزود: حضور دکتر نوری در وزارت جهادکشاورزی یک فرصت است که باید غنیمت شمرد.

 

 

 

خرید تضمینی ۶۰۳ هزار تن گندم در سالجاری

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: هدف عمده برگزاری جشنواره‌های کشاورزی، برندسازی محصولات کشاورزی یک منطقه است.

شهرام شفیعی افزود: جشنواره‌های کشاورزی اغلب شهرستان‌های آذربایجان شرقی برای یک محصول خاص برگزار می‌شود اما جشنواره امروز برای محصولات مختلف کشاورزی شهرستان آذرشهر برگزار شده که هر یک از آن‌ها در نوع خود یک برند است.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته پنج میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید و ۶۰۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد که حاصل دست رنج زحمات و تلاش تولیدکنندگان استان است.

وی با اشاره به ریسک بالای بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در آن، گفت: جشنواره‌های مختلف کشاورزی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می شود که هدف مهم آن‌ها، موضوع برندسازی است و این اقدام به بازاریابی و رسیدن به بازارهای هدف محصولات نیز کمک می‌کند.

آذرشهر از کانون های تولید نخود و لپه در آذربایجان شرقی است و در این نمایشگاه علاوه بر محصولات یاد شده محصولاتی همچون انگور، کشمش، دوشاب، خشکبار، پسته، سیر، گل محمدی و صنایع دستی عرضه شده است.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=81768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.