0

هشدار بیمه سلامت به دهک‌های ۶ تا ۱۰ جامعه

  • کد خبر : 82855
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
هشدار بیمه سلامت به دهک‌های ۶ تا ۱۰ جامعه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص بیمه دهک‌های ۶ تا ۱۰ جامعه که حق بیمه خود را پرداخت نمی کنند، توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی، روز سه شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: در بحث سالمندان، تصمیم بیمه سلامت این است که به فکر سلامت این قشر باشد، از همین رو برای سالمندان بالای ۶۵ سال، خدمات ویژه ای در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: طرح بیمه سلامت برای سالمندان در شورای عالی بیمه در حال بررسی است که بعد از تأیید، برای تأمین اعتبار، به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود.

ناصحی ادامه داد: موضوع مراقبت در منزل برای سالمندان نیز در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد.

وی به درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت برای اینکه در ارائه خدمات درمان ناباروری دچار مشکل نشود، علاوه بر ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه مصوب، ۲۰۰ میلیارد تومان هم از منابع سازمان هزینه کرده است.

ناصحی به مقوله پیشگیری اشاره کرد و گفت: پیشگیری یک بحث تازه در بیمه‌ها است که نیاز دارد سطح سواد سلامت مردم ارتقا یابد تا بتوان در اجرای برنامه‌ها و کاهش هزینه‌های سلامت موفق بود.

وی به بحث دارویار اشاره کرد و افزود: قبلاً کل بودجه دارویار به بیمه‌ها داده می‌شد که این رویه تغییر کرده و سهم ارز دارو از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به داروخانه‌ها تخصیص می یاید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در حال حاضر ۵۴ هزار مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

ناصحی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۱۰ اگر حق بیمه را پرداخت نکنند، از پوشش خدمات بیمه‌ای خارج می‌شوند؛ تا زمانی که بخواهند دوباره خدمات بگیرند که باید سهم بیمه‌ای خود را پرداخت کنند.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=82855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.