9
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آب‌های زیرزمینی آلوده به کرونا نیست

  • کد خبر : 682
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
آب‌های زیرزمینی آلوده به کرونا نیست
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: احتمال آلودگی آب‌های زیرزمینی به کرونا از طریق اجساد در حد تئوری بوده و اجساد با ریختن آهک دفن می‌شوند و انتظار می‌رود ویروس، به آب‌های زیر زمینی نفوذ نکند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی اظهار کرد: واقعا آب، محل زندگی و تکثیر ویروس نیست و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

وی بیان کرد: در روزهای اول نیز بررسی‌های زیادی برای افزایش کلر آب به عنوان مهار کننده ویروس انجام شد که نتوانستیم به نتیجه قطعی برسیم.

صومی با بیان اینکه انتقال ویروس از طریق اجساد، قطعی است، گفت: اجساد فوتی‌های کرونا تفاوتی با سایرین نداشته و در کنار فوتی‌های عادی و در آرامستان وادی رحمت تبریز، دفن می‌شوند.

وی، اضافه کرد: فوتی‌های عادی را هم کرونایی در نظر می‌گیریم و آن‌ها نیز با تدابیر لازم برای تدفین کرونایی‌ دفن می‌شوند، چرا که این کار ضرری ندارد، اما اگر برعکس باشد، ممکن است چند نفر در این راه آلوده شوند.

وی در مورد آخرین وضعیت مسمومیت با متانول در استان‌ اظهار کرد: آمار ما با آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی متفاوت بوده و حدود ۳۵ نفر در بیمارستان‌های ما فوت کرده‌اند.

وی، گفت: به دلیل فوت برخی افراد در خانه، آمار پزشکی قانونی بیشتر از آمار ما است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.