16

اجرای سیستم ارسال الکترونیکی اسناد در تمام بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا تیرماه/ ثبت‌نام ۴۷ هزار خانوار در آزمون وُسع

  • کد خبر : 1327
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
اجرای سیستم ارسال الکترونیکی اسناد در تمام بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا تیرماه/ ثبت‌نام ۴۷ هزار خانوار در آزمون وُسع
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: از آبان‌ماه گذشته تاکنون ۴۷ هزار خانوار استان در سامانه آزمون وسع ثبت‌‌نام کرده اند که ۶۸ درصد ثبت‌نام کنندگان در بین گروه‌های نیازمند قرار گرفته و بیمه رایگان دریافت کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، وحید مجیدی، امروز در اولین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی با رسانه‌های استان در سالجاری اظهار داست: کرونا، آزمون عمومی برای دولت، نظام و مردم بود و طبق فرمایش رهبری همه مردم، دولت و نظام از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم اثرات زیادی روی کشور گذاشته، متذکر شد: ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دانشگاه و غیردانشگاه استان را طی دو ماه و ۱۰ روز اخیر پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه مردم با همت وزارت بهداشت و درمان هیچ مشکل خاص درمانی ندارند، افزود: تمام بیماران کرونایی بدون دفترچه، در عرض ۲۴ ساعت دفترچه‌دار شده و ۹۰ درصد هزینه درمانی‌شان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

▪️

صرفه‌جویی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار برگ کاغذ در بیمه سلامت استان

مجیدی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: سال گذشته  تمام اسناد ۳۲ بیمارستان دانشگاهی به‌صورت الکترونیکی ارسال شد که این امر صرفه‌جویی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار برگ کاغذ در استان آذربایجان‌شرقی را در پی داشت.

وی ادامه داد: ۱۱ بیمارستان غیردانشگاهی استان نیز تا تیرماه سال ۹۹ به سیستم ارسال الکترونیکی اسناد بستری می پیوندند و امیدواریم تا آبان‌ماه تمام اسناد بستری در استان به‌صورت الکترونیکی ارسال شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی منجر به کمرنگ‌شدن دفترچه خواهد شد و طبق برنامه تا تیرماه نسخه‌نویسی الکترونیکی در موسسات اجرا خواهد شد.

وی گفت: شهرستان‌های مراغه، بناب، سراب، بستان‌آباد پیشرو در نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

مجیدی با اشاره به اختلاف برنامه‌ای بین بیمه سلامت و وزارت بهداشت، افزود: اختلافات حل شده و امیدواریم تا تیرماه نسخه‌نویسی الکترونیکی به طور کامل به اجرا درآید، ولی چنانچه بدلیل نبود زیرساخت و مشکلات دیگر امکان استفاده از سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی وجود نداشته باشد از طرح جایگزین با عنوان استحقاق‌سنجی استفاده خواهد شد.

▪️

ثبت‌نام ۴۷ هزار خانوار در آزمون وُسع

مدیرکل بیمه سلامت استان به آزمون وُسع در بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه اجرایی این طرح از آبان‌ماه به اجرا در آمده و تاکنون ۴۷ هزار خانوار با ۱۳۰ هزار نفر در سامانه آزمون وسع ثبت‌‌نام کرده اند که ۶۸ درصد آنها در بین گروه‌های نیازمند قرار گرفته و بیمه رایگان دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید بیمه سلامت در خردادماه سال‌جاری به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، یادآور شد: سال ۹۸،  ساختمان‌های جلفا، هریس، سراب، ملکان، عجب‌شیر، خداآفرین، کلیبر افتتاح شدند.

مجیدی اضافه کرد: با تکمیل ساختمان‌های در دست اجرا، تنها سه شهرستان استان بدون ساختمان ملکی خواهند بود که اقدامات برای تامین زمین و احداث ساختمان در سال‌های اتی در این شهرستان‌ها نیز در حال انجام است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.