13
استاندار آذربایجان‌شرقی:

از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گله‌مندم

  • کد خبر : 2321
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گله‌مندم
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعدادی از مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر زمین مانده است، گفت: از عملکرد این شورا گلایه‌مندم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: اینکه تعدادی از برنامه های این شورا از جمله ایجاد کمپ نگهداری معتادان زن در استان با وجود قول های مساعد بنده و مسئولان مرکزی در اسفند ماه، پارسال هنوز به سرانجامی نرسیده است، جای گلایه و تامل دارد و باید مسئول این شورا در این خصوص اقدامات فوری انجام دهند.

وی اظهار داشت: اینکه برای راه اندازی مرکز نگهداری معتادان زن که نیاز مبرم استان است، در رسانه های گروهی قول هایی داده شده و پس از گذشت چندین ماه خبری از آن نیست، ما را نزد افکار عمومی بدقول نشان می دهد و باید جدیت و حساسیت ها را برای اجرایی کردن این وعده ها بالا برد.

پورمحمدی از برگزاری نشست های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هر ۶ ماه یک بار نیز انتقاد و اضافه کرد: گزارش های ارایه شده در این ۶ ماه چندان مناسب نیست و باید جلسات این شورا با فاصله زمانی اندک برگزار شود تا رسیدگی ها نیز تسریع شود.

وی با بیان اینکه مساله اعتیاد بانوان و کاهش سن اعتیاد جزو مسایل بسیار مهم است که ناهنجاری های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد، یادآوری کرد: این مسایل باید در نشست های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی به درستی کنکاش شده و نسخه های درمان برای آن پیچیده شود.

پورمحمدی خواستار جدیت بیشتر شورای هماهنگی مبارزه با موادر مخدر استان شد و گفت: ما به هیچ عنوان منکر خدمات این شورا نیستیم و به رغم مشکلات شدید مالی در طی سال های اخیر برنامه های مناسبی تدارک دیده شده است، اما باید توجه داشت که هنر مدیریت در چنین مواقع سخت و دشواری آشکار می شود.

وی پرداختن به موضوع مواد مخدر را حیاتی و لازمه توسعه جامعه دانست و افزود: اینکه ۸۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به مرکز ماده ۱۶ مراجعه کرده است آمار بالایی است که اگر هر فرد با ۳ عضو خانواده درگیر باشد، بخش بزرگی از جمعیت استان را شامل می شود و برنامه ریزی برای درمان و پیشگیری از اعتیاد اجتناب ناپذیر است.

پورمحمدی با تاکید بر ضرورت اهتمام بیش از پیش برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در استان، ادامه داد: باید توجه داشت که بخشی از قاچاق موادمخدر مربوط به مسایل اقتصادی است و آنچه که در این زمینه بسیار مهم و حیاتی است، اضمحلال درونی جامعه به لحاظ اجتماعی و فرهنگی می باشد که هدف اصلی دشمنان نیز بر همین اصل استوار شده است.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان استان پاک در زمینه موادمخدر یاد کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها، میزان شیوع مواد مخدر در این استان بیش از ۱ درصد جمعیت می باشد، در حالی که میانگین کشوری آن بیش از ۵ درصد است.

استاندار آذربایجان شرقی، شیوع ویروس کرونا طی ماه های اخیر را از جمله عوامل مشاهده معتادان متجاهر در سطح استان بیان و اضافه کرد: مدت ۳ ماه است که مرکز ماده ۱۶ از پذیرش این افراد ممنوع شده است اما نباید اجازه داد تا معتادان در مراکز شهری جولان کنند.

پورمحمدی، همچنین وگذاری پشتیبانی مرکز ماده ۱۶ به بهزیستی آذربایجان شرقی یا شهرداری تبریز را حساس خواند و اضافه کرد: در این زمینه باید با برگزاری جلسات کارشناسی تمامی جوانب امر سنجیده شده و سپس تصمیم نهایی گرفته شود.

در این نشست از تعدادی از خادمان مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اهدای لوح قدردانی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.