6

استفاده از مراکز مراقبت پرستاری در منزل برای بیماران کرونایی

  • کد خبر : 7630
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
استفاده از مراکز مراقبت پرستاری در منزل برای بیماران کرونایی

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه کرونا یک بیماری کاملا مراقبتی است، لذا به کار گرفتن ظرفیت مراکز مراقبت در منزل یکی از راهکارهای کاهش مراجعات بیمارستانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی، افزود: جبران کمبود نیرو یکی از موضوعات مهمی است که همواره مورد تاکید و پیگیری وزیر بهداشت و معاونت پرستاری بوده و در یک سال گذشته بیش از ۷ هزار نیروی پرستار جذب شده و مجوز جذب ۷ هزار نیروی دیگر نیز اخذ شده که بخشی از آن مربوط به پرستاران است.

وی در خصوص مطالبات و معوقات پرستاران، گفت: در حال حاضر پرداخت کارانه از ۱۸ ماه به ۶ ماه و پرداخت اضافه کار هم به ۳ ماه کاهش پیدا کرده است. البته در برخی از دانشگاه‌ها اضافه کار به روز است و در تلاش هستیم که بخش دیگری از معوقات پرستاران پرداخت شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، از اتصال مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل با مراکز ۱۶ ساعته بهداشت خبر داد و افزود: با ابلاغ معاونت بهداشت، مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل با مراکز ۱۶ ساعته بهداشت به هم متصل می‌شود و این اقدام بزرگ و ارزشمندی است که با توجه به بحران کووید ۱۹ با شناسایی مبتلایان و اقدامات مراقبتی برای آنها در منزل و آموزش خانواده این بیماران از انتقال آنها به مراکز درمانی جلوگیری می‌کند و همچنین با ارائه آموزش‌های خود مراقبتی و ایجاد حساسیت در مردم باعث قطع زنجیره این ویروس شود.

۵۰۶۰۱۳۰

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.