9
یادداشت/

اقتصاد و وعده های غیر جذاب برای ملت!

  • کد خبر : 2214
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
اقتصاد و وعده های غیر جذاب برای ملت!
وعده‌های داده شده برای ساماندهی اقتصاد و معیشت دیگر برای ملت هم جذابیتی ندارد چراکه همه می‌بینند سال به سال فقیرتر می‌شوند.

تبریزمن – مهدی حافظ زاده: اوایل دولت دوم روحانی که دلار سودای قدرت‌نمایی داشت و به یکباره قیمتش چند برابر شد، علی مطهری و خیلی‌های دیگر از مردم خواستند فقط ۶ ماه صبر کنند تا اقتصاد سامان یابد. از آن زمان چهار سال ناقابل گذشته و روز به روز دولت، “علی برکت‌الله” سفره ملت را خالی‌تر کرده و بر عمق فساد و اختلاس که پدر هر اقتصادی را در می‌آورد، افزوده شده است.

این بار نیز محسن رضایی ادعا کرده پول ملی ایران قوی‌ترین پول منطقه خواهد شد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفته؛ مردم مطمئن باشند با کنار زدن هواداران آمریکا و مدیریت محفلی و وارداتی در اقتصاد، پول ملی ما قوی‌ترین پول منطقه خواهد شد.

این وعده و ادعا از سوی فردی که خود را کارشناس اقتصاد می‌داند در حالی مطرح شده که پول ایران جزو کم‌ارزش‌ترین پول‌ها شده و بازگشت قدرت به پول ملی نیازمند حل مسائلی اساسی است که امثال مطهری و رضایی از هیچ جایگاه و قدرت تصمیم‌گیری در آن برخوردار نیستند.

این روزها اقتصاد ایران را به جای تفکر و علم،  وعده و عوام‌فریبی چهره‌های سیاسی است که مدیریت می‌کند. رئیس بانک مرکزی بهمن ماه سال گذشته، ۲۰ هزار تومن شدن دلار را آرزویی نشدنی دانسته بود ولی امروز خودش آن را مشاهده می‌کند. با این تفاسیر وعده‌های داده شده برای ساماندهی اقتصاد و معیشت دیگر برای ملت هم جذابیتی ندارد چراکه همه می‌بینند سال به سال فقیرتر می‌شوند.

حال مجلسی که اصولگرایان با عنوان مجلس انقلابی آرزویش داشتند، تشکیل شده و سال آینده با وعده دولت انقلابی می‌خواهند ملت را امیدوار به بهتر شدن اقتصاد کنند. باید چند ماه صبر کرد و دید مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر به وعده اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری توجه می‌کنند و اینکه باز مثل گذشته آیا با شعار سیاسی رجال سیاسی قرار است برای درمان و شفای اقتصاد بیمار ایران نسخه‌ای پیچیده شود؟!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.