10
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

امسال، بهترین شرایط پرداختی‌ها را داریم / ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان در آزمون وسع جزو دهک‌های کم‌درآمد هستند

  • کد خبر : 5448
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۱
امسال، بهترین شرایط پرداختی‌ها را داریم / ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان در آزمون وسع جزو دهک‌های کم‌درآمد هستند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 250 هزار نفر در استان درخواست ارزیابی وسع کرده‌اند که از این تعداد، دهک‌های 230 هزار نفر مشخص شده که 63 درصدشان، جزو دهک‌های کم‌درآمد تشخیص داده شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر وحید مجیدی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی این اداره کل با  اشاره به مشکلات  عدیده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار امیدواری کرد؛ این بلا هرچه سریعتر از کل جهان و ایران عزیزمان دور شده و مردم به شرایط عادی زندگی‌شان برگردند.
 
وی همچنین با تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: شاید شکل و فرم عزاداری‌ها نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده، اما محتوا همان است و حزن و اندوهی که بخاطر شهادت مظلومانه سرورمان بر دل‌ها می‌نشیند سر جای خود هست.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان، در ادامه سخنانش با بیان اینکه براساس قانون برنامه ششم، تنها افراد دهک‌های پایین درآمدی، دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت می‌کنند، گفت: بنابراین اعضای دو صندوق روستاییان و بیمه همگانی برای ارزیابی وضعیت و توانمندی مالی خود، بایستی در آزمون وسع شرکت کنند.
 
وی افزود: هرچند اعلام نتیجه آزمون وسع برای افراد حدود یک ماه زمان می‌برد اما این زمان برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها ۲۴ ساعت است و تاکنون نیز هیچگونه اعتراضی در رابطه با عدم صدور دفترچه برای بیماران کرونایی دریافت نکرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: هرچند شاید در شناسایی دهک‌ها خطا و اشتباهی هم افتاده باشد اما به هر حال منطق این است که افراد توانمند، حق بیمه خود را بپردازند.
مجیدی، هزینه سالانه دفترچه بیمه برای هر نفر را ۶۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در استان درخواست ارزیابی وسع کرده‌اند که از این تعداد، دهک‌های ۲۳۰ هزار نفر مشخص شده که ۶۳ درصدشان، جزو دهک‌های کم‌درآمد تشخیص داده شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه تقریبا تمام داروهای مورد تایید ستاد ملی کرونا در تعهد بیمه سلامت قرار دارند، خاطرنشان کرد: اخیرا نیز تعدادی از داروها با تایید کمیته داروی ستاد ملی کرونا بر تعهدات دارویی بیمه سلامت افزوده شده‌اند.
 
وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های بستری دارندگان دفترچه را سازمان بیمه سلامت تقبل می‌کند، اظهار داشت: کسانی که دفترچه رایگان دریافت کرده‌اند بعد از دو سال و افرادی که با پرداخت هزینه، صاحب دفترچه شده‌اند، بعد از یکسال برای دریافت دفترچه و تمدید اعتبار بایستی مجددا درخواست ارزیابی وسع نمایند.
 
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز اجرای طرح دولت الکترونیک از سال گذشته در این سازمان، گفت: هم اکنون تمام ۳۱ بیمارستان دولتی استان و چهار بیمارستان خصوصی شمس، ولیعصر، نورنجات و فجر، اسناد بستری خود را بصورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و در تلاشیم با رفع مشکلات فنی، ۹ بیمارستان خصوصی باقی‌مانده نیز بزودی به این طرح بپیوندند.
 
وی از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی به عنوان دیگر طرح اجرا شده در این خصوص نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۴۴ موسسه نسخ و اسناد خود را بصورت الکترونیکی ارسال می‌کنند به طوری که از ابتدای اجرای طرح تاکنون حدود ۶۰۵ هزار سند الکترونیکی و سرپایی دریافت کرده‌ایم که ۱۴۲ هزار و ۶۲۴ نسخه آن مربوط به شهریورماه جاری است.
مجیدی، افزایش سرعت عمل در بررسی اسناد، کاهش نیروی انسانی و خطاهای احتمالی و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را بخشی از مزیت‌های اجرای طرح‌های دولت الکترونیک برشمرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳ میلیون و ۴۰۰هزار برگ کاغذA4  و۳ میلیون و۶۰۰ هزار برگ سه برگی دفترچه بیمه صرفه‌جویی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش به وضعیت پرداختی‌های سازمان اشاره کرد و افزود: علیرغم مشکلات مالی دولت، هم اکنون بهترین و بی‌نظیرترین شرایط پرداختی‌ها را داریم به گونه‌ای که تمام مطالبات موسسات و دانشگاه‌ها تا پایان خردادماه تسویه شده و حتی مطالبات تیر و مرداد موسساتی که اسناد خود را الکترونیکی ارسال کرده‌اند نیز پرداخت شده است.
وی افزود: البته مطالبات یک ماه داروخانه‌ها و نیم ماه بعضی از بیمارستان‌های خصوصی و سه ماه دانشگاه‌های دولتی از سال ۹۸ باقی مانده است.
 
مجیدی همچنین با بیان اینکه تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان از ۲۳۵۰ نفر در سال ۱۳۹۰ به ۴۰۵۰ نفر در حال حاضر رسیده، گفت: در سال ۹۸ بیمه سلامت بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان برای بیماران خاص استان هزینه کرده که این مبلغ ۹ درصد هزینه‌های درمان بیمه سلامت استان را شامل می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان، همچنین به عملکرد عمرانی این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: سال ۹۳، تنها چهار شهرستان تبریز، میانه، مراغه و اهر دارای ساختمان ملکی بودند که کاربری هر چهار ساختمان مسکونی بود.
.

 
وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های جلفا، هریس، خداآفرین، سراب، چاراویماق، عجب‌شیر، ملکان و کلیبر دارای ساختمان ملکی نوساز هستند، ساختمان شهرستان‌های بناب، اسکو، شبستر و میانه در دست احداث است و ساختمان شهرستان‌های مرند و ورزقان نیز امسال کلنگ‌زنی می‌شود.
مجیدی در خاتمه سخنانش، اصلی‌ترین پروژه عمرانی اداره کل بیمه سلامت استان را ساختمان مرکزی استان برشمرد و گفت: این ساختمان با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت ۲۲۲۰ مترمربع با زیربنای ۷۸۳۹ مترمربع در عرض ۲۷ ماه کاری احداث و اوایل سالجاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.