12

بخشی از معوقات کادر درمان پرداخت می شود/ کمبود ارز دارو

  • کد خبر : 5354
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
بخشی از معوقات کادر درمان پرداخت می شود/ کمبود ارز دارو

گرگان- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مضیقه بودن ارز دارویی خبر داد و گفت: با این وجود بزودی سه ماه معوقات پرستاران و دو ماه معوقات پزشک خانواده پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی صبح سه شنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان گلستان اظهارکرد: گلستان از نفیس ترین گنجینه های طبیعی و تاریخی دنیا است و قومیت ها و نمود و نمادهای متفاوتی صمیمانه در کنار هم زندگی می کنند.

وزیر بهداشت افزود: ستاد ملی کرونا توانست افتخاری را در جذب افراد استانی داشته باشد و گلستان یکی از بی نظیر ترین استان ها در این زمینه است.

وی بیان کرد: کرونا نتوانست ما را غافل کند زیرا دفاع مقدس برای ما ارزنده ترین تجارب را در پی داشت.

نمکی با اشاره به وقوع سیلاب در ۲۵ استان کشور در سال ۹۸ بیان کرد: مشکلی در زمینه اپیدمی بیماری در مناطق سیل زده ایجاد نشد.

وی گفت: قبل از رسیدن کرونا خود را با سنگرآرایی های ماهرانه ایجاد کردیم و غافل گیر نشدیم.

نمکی اضافه کرد: برخلاف برخی از کشورهای ما برای دنیا سلامتی می خواهیم و با زیرساخت های لازم حتی یک بیمار کمبود تخت نداشت.

نمکی گفت: در طرح تحول نظام سلامت اتفافات خوبی افتاد و هم اکنون به ازای هزار نفر ۱.۶ تخت وجود دارد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت از یک میلیارد دلار اختصاص داده به ستاد کرونا توانست ۲۷ درصد را دریافت کند اما مراکز بهداشتی دیگر کشورها مبالغ بالایی را دریافت کردند و این غیرت، شجاعت و وفاداری و حمایت های رهبری بود که توانستیم جلوی بیماری را بگیرم.

نمکی گفت: یک بیمار پشت در بیمارستان سرگردان نشد، یک نفر را به دلیل قومیت از درمان محروم نکردیم و تمام داروها به هر قیمت تولید و تهیه شد.

درمان اتباع خارجی بدون کارت ملی

وی تصریح کرد: برخلاف برخی از کشورها یک دستگاه ونتیلاتور را بیماران مسن جدا نکرده و حتی افغانه بدون کارت ملی را بدون درمان کردیم.

وی بیان کرد: در عرض دو ماه از واردکننده لوازم شوینده و ضدعفونی کننده به تولیدکننده و سپس به صادرکننده تبدیل شدیم.

وزیر بهداشت به دو مولفه عشق به مردم و میهن و مرعوب نشدن در برابر دشمن و ایستادگی بر اصول اشاره کرد و گفت: همه پای کار آمدند و رسانه ها تلاش کرد تا توانستیم در مقابله با کرونا پیروز شویم.

نمکی بیان کرد: وزارت بهداشت به کمک اقتصاد رفت و گفتیم مهندس و کارگر و تولیدکننده کار کن و ما هوای شما را داریم برنامه ای که کشورهای خارجی بعداً آن را ادامه دادند.

وی تاکید کرد: ما در این مدت هم کرونا و غیرکرونا را مداوا کرده و کسی پشت در اورژانس نماند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دشمن بر قول خود متفق هستند و ما هم باید با هم همدلی و همکاری لازم را داشته باشیم، گفت: ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت امسال به ظرفیت تخت های کشور اضافه شده و همچنین هزار و ۴۰۰ پروژه اعم از خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت و غیره خواهیم داشت.

وی از مضیقه بودن ارز دارویی خبر داد و گفت: درآمد کشور پایین بوده اما با این وجود بزودی سه ماه معوقات پرستاران و دو ماه معوقات پزشک خانواده پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: هیچ دارویی تاکنون موثر شناخته نشده است و ۶ گروه در تهیه واکسن کرونا تلاش کرده و پیش خرید را از کشورهای مدعی انجام دادیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: من کوچکترین سرباز نظام هستم و ما هر کاری انجام دهیم پاسخگویی به یک لحظه از حضور رزمندگان در دفاع مقدس و یک قطره از خون شهدا نیست.

۵۰۳۵۶۹۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.