11

به اسم قانون سنگ‌اندازی می‌کنند و دم از قوانین نانوشته می‌زنند!

  • کد خبر : 3120
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
به اسم قانون سنگ‌اندازی می‌کنند و دم از قوانین نانوشته می‌زنند!

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جهش تولید از این جهت اهمیت کاربردی دارد که باعث شکوفایی و پویایی منابع و عوامل تولید در کشور می‌شود و نیروی انسانی، منابع طبیعی و اولیه تولید، دانش و فناوری، سرمایه و تجهیزات از جمله عوامل و منابع تولید در اقتصاد محسوب می‌شوند. اما در سال “جهش تولید” که […]

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جهش تولید از این جهت اهمیت کاربردی دارد که باعث شکوفایی و پویایی منابع و عوامل تولید در کشور می‌شود و نیروی انسانی، منابع طبیعی و اولیه تولید، دانش و فناوری، سرمایه و تجهیزات از جمله عوامل و منابع تولید در اقتصاد محسوب می‌شوند.

اما در سال “جهش تولید” که همه مسئولان بر تسهیل فعالیت واحدهای داخلی تاکید می کنند پالایشگاه “ارکان پارس” شهرستان هشترود که اولین واحد خصوصی ایران بوده و در راستای تولید و صادرات به فعالیت می پردازد با تنگ‌نظری کارشناسان مربوطه با مشکل پروانه بهره‌برداری مواجه شده است.

▪️برخی ادارات برای تولید مشتقات نفتی سنگ‌‌اندازی می‌کنند!

مدیر پالایشگاه “ارکان پارس هشترود” در حاشیه بازدید خبرنگاران از این واحد صنعتی گفت: بروکراسی زائد اداری مانع پیشرفت اولین پالایشگاه خصوصی ایران بوده و متاسفانه بعضی از کارشناسان ادارات متولی برای این مجموعه مشکل‌تراشی می‌کنند.

علیرضا نگهبان، ادامه داد: پروانه بهره‌برداری پالایشگاه هشترود، بعد از ۱۱ سال دوندگی در سال جاری صادر شد، اما متاسفانه برخی ادارات دخیل در تولید، برای تولید چند محصول از مشتقات نفتی در منطقه هشترود، سنگ‌اندازی می‌کنند که جای تعجب دارد!

▪️در ۲ ماهه سال جاری یک میلیون دلار صادرات داشته‌ایم

وی افزود: در سال ۹۶ موفق به دریافت مجوز از سازمان محیط‌زیست شدیم و مقرر گردید وزارت صمت در یک هفته پروانه بهره‌برداری صادر کند اما بعد از گذشت یک سال، بالاخره مجوز نصفه و نیمه برای تولیدات ما صادر کردند و تا سال ۹۹ با کارشناسی‌های پالایشگاه تبریز و کارگروه استان در مورد تولید حلال‌های صنعتی، کلیه نواقصات را با هزینه میلیاردی رفع کردیم که به اصلاح پروانه منجر گردید.

.

نگهبان با ذکر این نکته که در ۲ ماهه سال جاری حدود یک میلیون دلار صادرات به کشور افغانستان داشتیم، اضافه کرد: مبلغ ارز خود را نیز از طریق بازپرداخت به موقع تسویه نمودیم و در روزهای کرونایی که تعدیل کارگران در واحدهای مختلف انجام می‌شد تعداد کارگران ما به سه برابر افزایش یافت.

▪️ظرفیت تولید ۴ هزار بشکه در روز را به دست آورده‌ایم

وی، از تولید حلال‌های صنعتی، انواع تینر، گازوئیل و کروسین (نفت سفید) در این پالایشگاه سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته بار دیگر حدود ۱۰ میلیارد تومان برای پالایشگاه هشترود هزینه کرده‌ایم آنهم بدون دریافت وام و تنها با هزینه شخصی خودمان احداث کرده‌ایم که تا به حال ۲۰۰ میلیارد تومان برای واحد هزینه شده است به طوری که ظرفیت تولید ۴ هزار بشکه در روز را به دست آورده‌ایم.

▪️مدیران کل بی‌تقصیرند، کارشناسان سنگ‌اندازی می‌کنند!

نگهبان، ارزش قانونی پالایشگاه هشترود را حدود ۴۰ هزار دلار دانست و گفت: اگر بروکراسی زائد اداری فعلی پابرجا باشد باید عطای راه‌اندازی فازهای بعدی پالایشگاه را به لقایش ببخشیم زیرا اگر چنین روالی تداوم یابد باید برای احداث فاز سوم پالایشگاه ۳۰ سال منتظر بمانیم!

مدیر پالایشگاه ارکان پارس هشترود با اشاره به اینکه مشکل ما در مدیران کل نیست افزود: بلکه در نوع کارشناسانی است که به اسم قانون، سنگ‌اندازی کرده و از قوانین نانوشته سخن به میان می.آورند، لذا تنگ نظری‌های کارشناسانه اصلی‌ترین مشکل ماست.

▪️قصد صادرات بنزین را داشتیم که مانع تراشی کردند

وی در خاتمه تاکید کرد: قصد صادرات بنزین یورو ۵ به کشورهای همسایه را داشتیم اما تا جایی سنگ‌اندازی کردند که از خیر آن گذشتیم زیرا کارشناسان با بهانه‌گیری‌های واهی می‌کنند و مانع صادرات محصولات می‌شوند. وقتی مجوز پالایشگاه را داریم چرا نتوانیم به صادرات بنزین بپردازیم و موجب سرافرازی و سود کشورمان تمام شود و با اظهارات غیرمنطقی کارشناسانه تمام معادلات به هم می‌خورد!!

▪️آقای استاندار به داد پالایشگاه هشترود برسد!

جای تاسف دارد که اولین پالایشگاه خصوصی ایران که توسط گروه دانش بنیان طراحی و اجرا شده و دانش فنی آن نیز صددرصد ایرانی است اکنون در بدترین شرایط قرار گرفته است!

این پالایشگاه باید ۷ سال پیش مورد افتتاح رسمی قرار می‌گرفت که بروکراسی‌های زاید اداری و چشم تنگی‌های کارشناسانه مانع انجام آن شده است.

مدیر این پالایشگاه قول داد؛ اگر مشکلات اداری موجود حل شود سال آینده با یک واحد ۸۰۰ تنی به تولید حلال و صادرات آن اقدام خواهیم کرد تا سالانه ۴۰ میلیون دلار درآمد از محل صادرات عاید کشورمان گردد.

شایان ذکر است؛ این واحد پالایشگاهی که فاقد آلایندگی بوده و کیفیت محصول آن هم استاندارد است در پیچ و خم

بروکراسی‌های زائد اداری و تنگ.نظری کارشناسانه گیر کرده و نیازمند توجه خاص نماینده ارشد دولت در آذربایجان‌شرقی است!


http://tabrizeman.ir/?p=111792

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.