10
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

بیش از یک هزار هکتار از اراضی شبکه سد خداآفرین زیر کشت

  • کد خبر : 716
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
بیش از یک هزار هکتار از اراضی شبکه  سد خداآفرین زیر کشت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واقع در شبکه آبیاری سد خداآفرین به زیر کشت رفته و تلاش می‌شود با تامین منابع مالی لازم و تکمیل عملیات اجرایی، سطح اراضی در حال بهره برداری این شبکه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، عباس جنگی مرنی ۶ اردیبهشت در بازدید از روند عملیات اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اقدامات لازم در این شبکه انجام یافته است تا پروژه در زمان معین به نتیجه برسد، ادامه داد: پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در چهار ناحیه عمرانی یک، ۲، سه و چهار عملیاتی شده  که در ناحیه عمرانی یک در دشت فتحعلی مساحت دارای تخصیص به هکتار هزار و ۱۰۰ هکتار می‌باشد.

 وی با بیان اینکه تمامی این سطح توسط دستگاه‌های سنترپیوت به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است، ادامه داد: ناحیه عمرانی یک در شرق دره‌رود نیز سه هزار و ۹۰۱ هکتار را شامل می‌شود که ۲۱۸ هکتار توسط کلاسیک ثابت، ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار توسط سنترپیوت، ۷۵ هکتار توسط سیستم کم‌فشار و ۹۵۸ هکتار به صورت قطره‌ای آبیاری خواهد شد.

به گفته جنگی مرنی ناحیه عمرانی ۲ و بخشی از خلیللو نیز در سطح هزار و ۲۷ هکتار عملیاتی شده که سه هزار و ۳۴۹ هکتار به صورت کلاسیک ثابت ، ۶ و ۱۰۷ هکتار به صورت سنترپیوت و ۸۱۴ هکتار به صورت قطره‌ای آبیاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین اظهار کرد: ناحیه عمرانی چهار نیز ۱۰ هزار و ۴۲۹ هکتار را شامل می‌شود که ۹۲ هزار و ۲۲۴ هکتار به صورت کلاسیک ثابت و ۹۰۷ هکتار آن به صورت سنترپیوت و ۲۹۸ هکتار آن به صورت اسپری بوم خواهد بود، ناحیه سه این پروژه نیز توسط اداره کل آب منطقه‌ای اردبیل اجرا می‌شود.

وی اتمام این پروژه را تاثیرگذار در توسعه کشاورزی منطقه عنوان کرد و گفت: با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی شاهد آبادانی بیش از پیش در منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: رواج آبیاری نوین در دولت مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌شود در این استان هم آبیاری قطره‌ای و بارانی توسعه یاید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.