6
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تاکنون مورد مثبتی از کرونا در بین مبتلایان به HIV آذربایجان شرقی دیده نشده است

  • کد خبر : 1501
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
تاکنون مورد مثبتی از کرونا در بین مبتلایان به HIV آذربایجان شرقی دیده نشده است
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: تا کنون مورد مثبتی از کرونا در بین مبتلایان به HIV در آذربایجان شرقی دیده نشده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، سیمین خیاط‌زاده با بیان اینکه بیماران مبتلا به اچ آی وی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: سیستم ایمنی این بیماران به خصوص در مورد افرادی که وارد مرحله ایدز شده‌اند، به شدت ضعیف است.

وی اظهار کرد: احتمال ابتلا به کرونا در هر انسانی با هر شرایطی وجود دارد و این احتمال در برخی افراد، زیاد و در برخی دیگر کم‌تر است، اما شرایط یک بیمار HIV مثبت در صورت ابتلا به کرونا بسیار بدتر از یک فرد عادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ابتلای بیماران HIV مثبت به کرونا نگران کننده است، بیان کرد: شاید HIV بیماران را از بین نبرد، اما احتمال از بین رفتن آن‌ها با کرونا وجود دارد.

خیاط‌زاده با اشاره به توجه ویژه مرکز بهداشت استان به بیماران مبتلا به HIV به منظور پیشگیری از ابتلای این بیماران به کرونا، بیان کرد: به دلیل پر خطر بودن این گروه، توجه ویژه‌ای به این بیماران و تاکیدهای بیشتری برای ممانعت و خودداری از حضور این بیماران در اجتماعات شده است.

وی گفت: داروهای درمانی مورد استفاده توسط بیماران مبتلا به HIV تقویت کننده سیستم ایمنی و مشابه داروهای مورد استفاده در درمان کرونا بوده و مصرف این داروها و رعایت پروتکل‎های بهداشتی توسط بیماران به ما کمک کرده و باعث شدند در کل کشور نیز موارد ابتلای بیماران HIV مثبت به کرونا کم باشد.

خیاط‌زاده متذکر شد: بیان این مطالب نباید باعث برداشت اشتباه و عدم رعایت نکات بهداشتی در ادامه شود، داروهای درمانی HIV و گزارش نشدن مورد مثبت در بین این بیماران تا کنون، دلیل و تضمینی بر مبتلا نشدن آن‌ها نیست.

وی در ادامه با اشاره به امکان تغییر در ویروس کرونا، گفت: سال‌های سال است که به تغییرات ویروس آنفلوانزا و سرماخوردگی اشاره می‌کنیم و این احتمال در مورد کرونا هم وجود دارد.

وی بیان کرد: نمی‌توان ادعا کرد که فلان گروه، از ابتلا به بیماری مصون بوده و احتمال ابتلای هر انسانی به کرونا با هر شرایطی و در هر جایی وجود دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.