11
نیم نگاهی بر جلسه شماره ۲۰۰ شورای پنجم شهر تبریز؛

جلسات مجازی و کمترین خروجی مناسب از آن/ انتقاد محمدزاده از دخالت برخی رسانه ها در زندگی شخصی اعضا!

  • کد خبر : 5338
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۰۷
جلسات مجازی و کمترین خروجی مناسب از آن/ انتقاد محمدزاده از دخالت برخی رسانه ها در زندگی شخصی اعضا!
دیروز، دویستمین جلسه شورای پنجم شهر تبریز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد و اعضا در فضای وبینار در خصوص لوایح شهرداری گفتگو و تصمیم گیری نمودند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در ابتدای جلسه، لایحه شـهرداری تبریز مبنی بر اصلاح تبصره ۸۵ از تبصره هـای دائمی بودجه مصوب سـال ۹۹ و تجویز انعقـاد قرارداد بـا موسـسات عـاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز از محل قطعات شهرک طلائیه با قید ضرورت یک فوریت مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
 
▪️نمی توان بدون داشتن درآمد، سقف بودجه را افزایش داد
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: لایحه شهرداری بدین شکل است که طبق تبصره، به شهرداری اجازه داده می شود برای تامین منابع مالی احداث و توسعه پارک بزرگ پس از اخذ مجوزهای قانونی تا سقف دو هزار میلیارد ریال اقدام کند.
 
محمدباقر بهشتی افزود: شهرداری در این لایحه خواستار افزایش این مبلغ است تا بتواند قرارداد منعقد نموده و انتخاب پیمانکار با تصویب شورا نیست و ما فقط باید اعتبار تصویب کنیم که با استناد به تبصره ای که برای پارک بزرگ تصویب کردیم با این لایحه خواستار افزایش مبلغ هستند تا در سال های آتی اعتبار تامین شود.
 
وی در پاسخ به سوال غلامحسین مسعودی ریحان دیگر عضو شورای شهر در خصوص اینکه آیا امکان افزایش میزان مبلغ تصویب شده وجود دارد عنوان کرد: سقف بودجه ما طوری است که در سال جاری نمی توان بدون داشتن درآمد، سقف بودجه را افزایش داد.
 
بهشتی با اشاره به اینکه ما یک برنامه پنج ساله تهیه کرده ایم گفت: به استناد این برنامه اهداف کمی بودجه در سال  ۱۴۰۰ تعیین می شود.
وی با ذکر این نکته که معاون عمرانی شهردار تبریز باید اعلام کند بر اساس کدام اهداف کمی در سال های بعد این میزان پول لازم است گفت: ما بر اساس این برنامه در سال های آتی می توانیم این لایحه را محقق کنیم و بدون این موارد، بیش از سقف بودجه هیچ مبلغی قابل افزایش نیست.
 
▪️بودجه سقف مشخصی دارد و نمی‌توان در آن تغییر ایجاد کرد
 
رئیس کمیسیون عمران شورا نیز در واکنش به این لایحه شهرداری گفت: سوالی برای من ایجاد شده که آیا این موضوع مصوب نشده و چرا برای بار دوم مقرر گردید که این موضوع تصویب شود، مشکل موجود مشکل اعتبار است یا پیمانکار!؟
سونیا اندیش افزود: این قرارداد باید به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بسته می شد نه دو هزار میلیارد ریال و باید به این نکته نیز توجه کرد که امسال بودجه سقف مشخصی دارد و نمی‌توان در آن تغییر ایجاد کرد مگر اینکه در شاخص‌های کمی برنامه به این موضوع اشاره می‌شد تا معضل به راحتی حل گردد.
 
▪️پیمانکار مربوطه در قالب آیین نامه مالی تعیین خواهد شد
 
محمدباقر بهشتی در ادامه با بیان‌ اینکه در طرح، موافقت نامه باید به استناد احکام برنامه مشخص شود و بنده با تصویب خارج از برنامه بسیار مخالف هستم گفت: به استناد برنامه پنج ساله تعهدات شهرداری می‌تواند در قالب آیین نامه مالی باشد.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: بنابراین باید این موضوع به استناد کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون عمران آنالیز شود و شورای شهر به استناد برنامه پنج ساله این موضوع را تایید کند و پیمانکار نیز در قالب آیین نامه مالی تعیین گردد.
 
▪️در بحث پروژه پارک بزرگ هیچ موضوعی مشخص نیست
 
سونیا اندیش بار دیگر در این خصوص معترض شد و با بیان اینکه مشکل آنجاست که در بحث پروژه پارک بزرگ هیچ موضوعی مشخص نبود افزود: باید در خصوص اینکه طرح چیست، چه کاری مقرر است انجام شود فاز به فاز شفاف سازی شده و طی سال های آتی اعتبار لازم مشخص گردد.
وی با پیشنهاد اینکه موضوع به کمیسیون عمران ارجاع شود تا کمیسیون این موضوع را مشخص کنند گفت: سال گذشته این توافق نامه به تصویب شورا رسید و موضوع تفاهم نامه نیز سال گذشته مطرح شده و در صحن علنی مورد تصویب قرار گرفت.
 
▪️پس از مشخص شدن طرح امکان فازبندی وجود دارد
 
رئیس شورای شهر تبریز نیز در این‌ جلسه با بیان اینکه موضوع مشخص است و در احکام برنامه پنجم نیز به این امر اشاره شده است گفت: پیش از این، شهرداری اعتباری برای قرارداد مشخص کرده بود و امروز می‌خواهد با مبلغ مشخص این قرار داد را منعقد کند که امروز باید این طرح برای مشاور ارسال شود‌.
شهرام دبیری با بیان اینکه پس از مشخص شدن طرح امکان فازبندی وجود خواهد داشت افزود: شهرداری با این مجوز می‌تواند این پروژه را آغاز کند.
وی ادامه داد: اهداف کمی تصویب شده است و کمیسیون ها باید به صورت کتبی نظرات اصلاحی خود را ارائه دهند.
 
▪️طراحان بدون هیچ چشمداشت مصوبات را اجرا می‌کنند
 
سعید نیکوخصلت نیز در این خصوص گفت: برای مشخص شدن اهداف برنامه کمی فرصتی برای ارائه دهیم و بند احکام در این لایحه مشخص شو، لذا باید بدانیم که طراحان بدون هیچ چشمداشت مصوبات و درخواست ها را اجرا می‌کنند.
 
▪️جلسه وبینار به صورت مثبت جلو نرفت!
 
رئیس‌ کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با انتقاد از عدم نتیجه‌ گیری مناسب در خصوص دستور جلسه گفت: به نظر می رسد جلسه به صورت مثبت و با شنیدن نکته نظرات جلو نرفت، لذا پیشنهاد می‌کنم اگر مقدور باشد این موارد را به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی نماییم.
فریدون بابایی اقدم با اشاره به لزوم برگزاری جلسات حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: ما به نفس موضوع شک نداریم که اگر مقدور باشد موضوعات مهم را در جلسه حضوری بررسی نماییم!
 
▪️شهرداری نباید با نصب بنر به تبلیغ آسفالت ریزی محلات بپردازد
 
محرم محمد زاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه برای وقت همکاران احترام قائل باشیم و موضوعات به صورت تخصصی بررسی شود گفت: این جلسه خروجی مناسبی در این موضوع نداشته است.
وی با انتقاد از عدم رعایت حریم خصوصی اعضای شورای شهر از سوی برخی رسانه ها گفت: عدم توجه به حریم خصوصی اعضای شورا از موضوعات مورد اعتراض من است که متاسفانه برخی از رسانه ها بدون توجه به این موضوع در زندگی خصوصی اعضا دخالت می‌کنند!
این عضو شورای شهر ضمن اشاره به اینکه آسفالت شهری موضوعی است که همه عزیزان در این خصوص زحمت می‌کشند افزود: اما این موضوع وظیفه شهرداران است و نباید با نصب بنر به تبلیغ این موضوع در محلات پرداخت چرا که این حرکت‌ها شان شهرداری و شورا را پایین می آورد.
محمد زاده اضافه کرد: تقدیر و تشکر برای اجرای انجام وظایف کار بسیار نادرستی است که در این خصوص باید اقدامات برابر قانون انجام شود.
نائب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه با اصلاح لایحه در هفته آتی این دستور جلسه برای بار دوم مورد بررسی قرار گیرد از اعضای شورای شهر خواست مجدداً این موضوع بررسی شود تا کارایی آن برای شهر  مناسب باشد.
 
▪️لایحه ای که پس از بررسی ۲ ساعته رای نیاورد!
 
با تصمیم اعضای شورای شهر لایحه شـهرداری تبریز مبنی بر اصلاح تبصره ۸۵ از تبصره هـای دائمی بودجه مصوب سـال ۹۹ و تجویز انعقـاد قرارداد بـا موسـسات عـاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز از محل قطعات شهرک طلائیه با قید ضرورت یک فوریت رای نیاورد و مقرر گردید این موضوع در جلسه آتی بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.