13
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی:

حفاظت از زیرساخت‌ها اولویت پدافند غیرعامل است

  • کد خبر : 6617
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
حفاظت از زیرساخت‌ها اولویت پدافند غیرعامل است
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: حراست و حفاظت از زیرساخت‌های کشور در کنار مراقبت از جان و مال آحاد مردم از اولویت‌های اصلی و محوری پدافند غیرعامل است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدباقر آقایی در نشست دبیران کارگروه‌ها و رابطان پدافند غیرعامل شهرستان‌های آذربایجان شرقی، افزایش تاب‌آوری را رویکرد محوری حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: برای تحقق این اهداف و رویکردها باید آسیب‌ها و تهدیدها در تمامی حوزه‌ها شناسایی و احصا شده و برای رفع آن‌ها راهکارهای مناسب اتخاذ شود.
 
وی فرهنگ سازی و تلاش در جهت افزایش تاب آوری و تداوم فعالیت‌های اساسی کشور را جزو برنامه های اولویت‌ دار حوزه پدافند غیرعامل اعلام و اضافه کرد: در این راستا به شدت نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در بخش هیا دولتی و غیردولتی و نیز همراهی رسانه ها هستیم.
 
آقایی رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در کشور با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک آن را دارای اهمیت ویژه خواند و نتیجه رعایت این اصول را  ایمن ‌سازی کشور در برابر بحران‌های مختلف بیان کرد.
 
وی ایجاد سپر پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌ها را مهم و اساسی دانست و ادامه داد: سپر پدافند غیرعامل در هر حوزه‌ای همانند حوزه سایبری باعث خواهد شد تا از زیرساخت‌ها در برابر هر گونه خطرات و تهدیدهای احتمالی حفاظت شود.
 
آقایی با تاکید بر فرهنگ سازی و نهادینه سازی موضوع پدافند غیرعامل بین مردم، یادآور شد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و ممنوعیت هرگونه تجمع،  برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به صورت متفاوت با سال های گذشته و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل با عنوان “مقاومت فعال، تاب آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی”،  این هفته را فرصتی بزرگ برای استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: انتظار داریم دستگاه‌ها در این فرصت خلاقیت و نبوغ خود را در این حوزه محک زده و با استفاده از ظرفیت خود در فرهنگ سازی این حوزه نقش موثری ایفا کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.