8
مدیر جهاد کشاورزی تبریز مطرح کرد؛

خسارت ۲۰ الی ۳۰ درصدی سرمازدگی به کشاورزان تبریزی

  • کد خبر : 700
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۲
خسارت ۲۰ الی ۳۰ درصدی سرمازدگی به کشاورزان تبریزی
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان این‌که امسال سرمازدگی در این شهرستان خسارت زیادی وارد نکرده است، گفت: سرمازدگی‌های اخیر در شهرستان تبریز به حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از باغات و مزارع(شامل ۱۰ هکتار) خسارت وارد کرد که گزارش اولیه آن نیز اعلام شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، فرامرز افشانی، با اشاره به این‌که بخش کشاورزی یک بخش تولیدی و اقتصادی در کشور بوده و در جهش تولید می‌تواند نقش موثری داشته باشد،‌ اظهار کرد: کشت محصولات کم آب‌بر، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش سطح کشت‌های عمودی منجر به توسعه محصولات گلخانه‌ای می‌شود که جهاد کشاورزی تبریز اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده است.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های اساسی ما در سال جهش تولید، کشت محصولات گلخانه‌ای است، افزود: سال گذشته نیز با مکان‌یابی حدود ۱۰۰۰ هکتار در راستای آبیاری تحت فشار اقدامات قابل توجهی انجام دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: کارگروهی به منظور ارائه طرحی در خصوص حفظ اراضی سبزی‌کاری تبریز و به ثبت رساندن آن تشکیل شده و در خصوص ثبت ملی اراضی صیفی و سبزی اقدامات اساسی انجام شده که امید است بتوانیم در جهت حفظ آثار ملی گام برداشته و در بحث بوم‌گردی و کشاورزی پیشگام باشیم.

افشانی افزود: تشکیل تعاونی سبزی کاران در مراحل پایانی قرار داشته و عضوگیری آن نیز به اتمام رسیده است؛ امیدواریم مجوز آن نیز صادر شود تا اهدافی که در زمینه تثبیت اراضی سبزی شهرستان تبریز مدنظر است، اجرایی شود.

وی بیان کرد: شهرستان تبریز با کشت دو هزار و ۶۰۰ هکتار کلزا رتبه اول استانی را داراست و امیدوارم امسال بیش از پنج الی شش هزار تن کلزا تولید کرده و به کارخانه‌ی روغن کشی تحویل دهیم.

وی با بیان این‌که با وجود بیماری کرونا جهاد کشاورزی تبریز تعطیل نشد و در سر مزارع حضور یافته و اطلاعیه‌های لازم را منتشر کردیم، افزود: به دلیل محدودیت‌ها و برگزار نشدن کلاس‌ها، همکاران ما در روستاها حضور یافته و با ارتباط گیری با کشاورزان، با بلندگو زمان سمپاشی، کوددهی و کشت را اعلام کردند.

وی با اشاره به خسارت‌های سرمازدگی، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم که کشاورزان حتما زمین‌ها و محصولات خود را بیمه کنند، هر چند در نظرشان نارسایی‌هایی در بحث بیمه وجود دارد اما در شرایط سرمازدگی و… تا زمانی که بیمه نباشند خسارتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن صندوق توسعه زنان روستایی در شهرستان تبریز، گفت: در این راستا هیچ محدودیتی برای مشاغل خانگی در زمینه محصولات کشاورزی وجود ندارد و هر کسی متقاضی ایجاد کارگاه باشد، می‌تواند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

افشانی ادامه داد: شهرستان تبریز در زمینه کارگاه‌های صنایع نیز رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان تاکید کرد: حفظ امور اراضی شهرستان تبریز بسیار حساس بوده و متاسفانه برخی دلالان به سراغ تخریب اراضی رفته‌اند که با کمک دادستان تبریز و امور اراضی استان شناسایی‌هایی انجام شده و حدود ۱۰۰ مورد از اراضی توسط اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ احیا شده‌ است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.