9

دستور رییس دادگستری خداآفرین برای تامین امکانات اطفای آتش در جنگل‌های ارسباران

  • کد خبر : 1434
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
دستور رییس دادگستری خداآفرین برای تامین امکانات اطفای آتش در جنگل‌های ارسباران
رییس دادگستری شهرستان خداآفرین، مدیران اجرایی این منطقه را به تامین تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی های احتمالی جنگل ها و مراتع مکلف کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حسن حضرتی در جلسه پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل های ارسباران، افزود: با توجه به تجربه آتش سوزی گسترده سال گذشته و کمبود امکانات در ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان، مدیران این ادارات باید نسبت به تامین و تجهیز امکانات لازم و کافی برای اطفای حریق اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی باید محل هایی که منبع آتش سوزی است، شناسایی و اقدامات لازم جهت جلوگیری از آتش سوزی صورت بگیرد.

حضرتی با اشاره به معرفی جنگل های ارسباران به عنوان ذخیره گاه زیست کره زمین، یادآور شد: باید توجه داشت که عواملی چون کمبود امکانات اطفای حریق به هیچ عنوان توجیه کننده قصور مدیران شهرستانی در مواجهه با آتش سوزی های احتمالی در شهرستان نیست.

وی خطاب به مدیران منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان خداآفرین، گفت: مدیران مسوول ضمن شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی باید اقدامات لازم جهت مقابله با آتش سوزی را انجام و نتیجه را به دادگستری گزارش دهند.

حضرتی ادامه داد: ادارات یاد شده مکلف به ارایه گزارش موارد عمدی و غیرعمدی آتش سوزی های احتمالی به مجموعه دادگستری شهرستان هستند.

جنگل‌های ارسباران (قره داغ) به عنوان مهم‌ترین پهنه جنگلی شمال‌ غرب کشور که در زیست کره یونسکو نیز ثبت شده است، به دلیل نبود امکانات مناسب اطفای حریق در منطقه با خطر تکرار آتش‌سوزی وسیع سال گذشته مواجه است.

آذربایجان شرقی در مجموع ۱۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت بخش اصلی آن را تشکیل می دهد؛ یک پهنه جنگلی با بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی و ده ها گونه جانوری که به دلیل گرم شدن تدریجی کره زمین، هر سال با خطر وقوع آتش سوزی دست و پنجه نرم می کند.

جنگل های ارسباران با وجود داشتن ظرفیت های بی مانند زیستی و گردشگری به دلیل واقع شدن در ارتفاع بالا که در مناطق مرتفع به بیش از ۲ هزار متر می رسد، هیچ گونه پایگاه محلی آتش نشانی دارای امکانات مخصوص اطفای حریق در جنگل ندارد، امری که باعث شد پارسال ۶۳۰ هکتار از این پهنه جنگلی در یک آتش سوزی ساده از بین برود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.