4

دستور نمکی جهت تسریع در پیگیری سند ملی بیماری های نادر

  • کد خبر : 5401
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
دستور نمکی جهت تسریع در پیگیری سند ملی بیماری های نادر

وزیر بهداشت، دستور پیگیری سند ملی بیماری های نادر را صادر کرد.  

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در جلسه با رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری های نادر و محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خواستار پیگیری و اقدامات لازم در خصوص سند ملی بیماری های نادر شد.

در این دیدار یاسر داودیان رئیس هیئت مدیره بنیاد و محسنی بندپی، شرایط سخت و مشکلات دارویی و درمانی بیماران نادر را در شرایط تحریم و کرونا شرح دادند.

محسنی بندپی گفت: با توجه به شرایط پاندمیک کرونا و عدم دسترسی به داروهای مورد نیاز، بیماران نادر از بقیه اقشار جامعه آسیب پذیرتر هستند و دولت و مجلس باید بیشتر به این گروه از جامعه توجه داشته باشند.

همچنین داودیان با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی بیماران نادر و تعداد و انواع بیماریهایی که تاکنون توسط کمیسیون پزشکی بنیاد بیماریهای نادر به ثبت رسیده است بیان داشت: بیماران نادر با مشکل جدی کمبود دارو مواجه هستند چرا که ادامه حیات بیشتر آنها بستگی به مصرف مداوم داروهای کمیاب و گرانقیمت دارد.

وزیر بهداشت، ضمن تایید مشکلات بیماران نادر، اظهار داشت: در شرایط فعلی که مراکز بیمارستانی به دلیل افزایش بیماران کرونایی با چالش های زیادی مواجه هستند بیماران نادر که جزء گروههای در خطر هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نمکی، دستور پیگیری سند ملی بیماری های نادر و تعامل بیشتر با نماینده سازمان بهداشت جهانی را توسط قائم مقام امور بین الملل وزارت بهداشت صادر کرد.  

۵۰۳۶۰۹۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.