5
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل:

ذخیره خون اردبیل به مرز هشدار نرسیده است

  • کد خبر : 2927
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
ذخیره خون اردبیل به مرز هشدار نرسیده است
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: به رغم شرایط کرونایی ذخایر خونی در استان اردبیل قابل قبول است.


به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، شراره دژکام در بازدید از پایگاه‌های انتقال خون در اردبیل اظهار کرد: از زمان شروع کرونا و با همکاری خوب همشهریان ۴ هزار و ۵۳۲ واحد خون از سوی مردم اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ذخیره خون استان به مرز هشدار نرسیده و افراد خیر و اهداکنندگان مستمر خون مساعدت لازم را انجام دادند تا بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن در مضیقه نباشند.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل افزود: علاوه بر تامین نیازهای مراکز درمانی یک هزار و ۵۰۰ واحد خون نیز از استان به سایر استان‌ها ارسال کردیم تا کمکی به تامین خون مورد نیاز و ذخایر خونی سایر استان‌ها کرده باشیم.

دژکام با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر خونی استان قابل قبول است، تصریح کرد: نیاز مراکز درمانی را به صورت روزانه تامین می‌کنیم.

وی بیان کرد: در آستانه ماه رمضان و احتمال کاهش مراجعین برای اهدای خون امیدواریم خیرین و اهداکنندگان عادت اهدای خون را فراموش نکنند و در این ایام نیز یاریگر ما باشند.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: برای حفظ سلامت اهداکنندگان خون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع اهداکنندگان در پایگاه‌ها هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت انتقال خون و به شکل الکترونیکی نوبت‌گیری کرده و در فرصت تعیین شده با مراجعه به پایگاه ها خون خود را اهدا کنند.

دژکام با قدردانی از گروه‌های مختلف مردمی به ویژه خیرین و اعضای هیئت امنای مساجد و گروه‌های دینی و مذهبی در مراجعه به پایگاه‌ها برای اهدای خون اضافه کرد: در روزهای گذشته و در یک پویش مردمی اعضای هیئت‌‌النور اردبیل با مراجعه روزانه ۱۵ نفر در مدت یک هفته یاریگر ما در تامین خون و فرآورده‌های آن بودند.

وی اظهار کرد: با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این ایام کرونایی تلاش می‌کنیم کمک‌کار اهداکنندگان خون باشیم تا باکیفیت‌ترین خون به دست بیماران و نیازمندان برسد.



لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.