3

سالانه ۱۲۰۰ کودک در کشور نیازمند کاشت حلزون هستند

  • کد خبر : 5518
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۲۸
سالانه ۱۲۰۰ کودک در کشور نیازمند کاشت حلزون هستند

مدیرعامل بنیاد بخشش از پرداختکمک هزینه ۳ میلیونی به ۸۶۸ کودک نیازمند کاشت حلزون خبر داد و گفت: سالانه حدود ۱۵۰۰ کودک ناشنوا در کشور متولد می‌شوند که ۱۲۰۰ نفر آنها مستعد کاشت حلزون هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اجل لوئیان، درباره جزئیات تفاهم‌نامه چهارجانبه بین بنیاد بخشش، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، اظهار داشت: انعقاد این تفاهم نامه در راستای هماهنگی‌های هرچه بیشتر و پرهیز از موازی کاری جهت کمک به کودکان نیازمند کاشت حلزون صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم نامه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت کمک به کودکان نیازمند توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام می گیرد و ارائه خدمات توسط بهزیستی، بنیاد بخشش و کمیته امداد صورت خواهد گرفت، گفت: انعقاد این تفاهم نامه چهارجانبه جهت کمک های جامع به کودکان مورد نیاز به کاشت حلزون انجام گرفته و نتایج بسیار موثری را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد بخشش ادامه داد: در طول چهار سال گذشته تا پایان شهریور امسال ۸۶۸ نفر کمک‌ هزینه ۳ میلیون تومانی کاش حلزون دریافت کرده‌اند که بنیاد بخشش اقدامات لازم را در این راستا انجام داده است.

اجل لوئیان گفت: همچنین ۴ هزار و ۷۵۰ نفر نیز کمک هزینه قطعات کاشت حلزون و ۱۳۲۳ نفر نیزکمک هزینه آزمایشات مربوط به ژنتیک و پیشگیری از ناشنوایی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمک های انجام گرفته به کودکان نیازمند در حوزه ناشنوایی در دو بخش دولتی و مردم انجام می‌گیرد، افزود: قطعات و پروتزهای مورد نیاز توسط دولت تامین می‌شود و کمک‌های مردمی نیز در ۶ ماهه امسال که کرونا نیز شیوع یافته به بنیاد بخشش افزایش یافته و در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

اجل لوئیان با اشاره به اینکه سالانه در کشور حدود ۱۵۰۰ کودک ناشنوا به دنیا می آیند که ۱۲۰۰ نفر آنها مستعد کاشت حلزون هستند، گفت: به همین تعداد سال گذشته کاشت حلزون انجام گرفت و از ۱۲۰۰ کودکی که کاشت حلزون برای آنها انجام می‌گیرد متوسط حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد نیاز به کمک های مالی دارند.

۵۰۳۷۵۲۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.