3

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در آزادراه تبریز- باکو

  • کد خبر : 3138
  • 20 شهریور 1399 - 17:29
سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در آزادراه تبریز- باکو

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غلامحسین مسعودی ریحان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: پروژه آزادراه تبریز -هوراند – باکو در جریان سومین سفر استانی احمدی‌نژاد؛ رییس جمهوری وقت ایران در سال ۱۳۸۹ به آذربایجان‌شرقی جزو مصوبات هیات دولت قرار گرفته است. وی با بیان اینکه از همان دوران مجلس هشتم، پیگیر اجرای این پروژه […]

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غلامحسین مسعودی ریحان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: پروژه آزادراه تبریز -هوراند – باکو در جریان سومین سفر استانی احمدی‌نژاد؛ رییس جمهوری وقت ایران در سال ۱۳۸۹ به آذربایجان‌شرقی جزو مصوبات هیات دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از همان دوران مجلس هشتم، پیگیر اجرای این پروژه بوده و حتی مذاکراتی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، وزارت راه و بانک صادرات برای سرمایه‌گذاری در پروژه آزادراه تبریز – باکو داشته، گفت: علیرغم پیگیری‌های مکرر و جدی در ۱۰ سال گذشته بویژه بعد از حضورم در شورای استان، متاسفانه امکان جذب سرمایه‌گذار ممکن نشده بود تا اینکه اخیرا با شرکت تکنو ترکیه به عنوان فاینانسر مذاکراتی انجام و چندین جلسه با نمایندگان شرکت برگزار کرده‌ایم که آخرین این جلسات، امروز با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و تنی چند از اعضای شورای استان برگزار شد.

وی با تشریح مشخصات آزادراه تبریز -هوراند – باکو، افزود: مسافت این آزادراه از تبریز تا مرز بیله‌سوار در مجموع ۲۲۰ کیلومتر خواهد بود که هم اکنون ۱۰۰ کیلومتر آن از تبریز تا اهر عملیاتی شده است.

رییس شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه در جلسه امروز مقرر شد تا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اطلاعات اولیه و به روز شده پروژه را در اختیار شرکت ترکیه‌ای قرار دهد، اظهار امیدواری کرد؛ مذاکرات انجام گرفته نتیجه‌بخش بوده و به زودی به مرحله امضای تفاهم‌نامه و انعقاد قرارداد برسد.

وی ادامه داد: واقع شدن ۴۰ درصد معادن استان در منطقه قره‌داغ، جایگاه ممتاز این منطقه در حوزه توریسم و گردشگری استان و کشور به جهت وجود جنگل‌های بکر قره‌داغ و فندقلو، وجود بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در پایاب چهار سد ستارخان، خداآفرین، عمارت و میل مغان، پرورش حداقل ۳ میلیون راس دام در منطقه و نیز تردد روزانه ۲۲ هزار دستگاه وسایط نقلیه در این مسیر، اجرای آزادراه تبریز – باکو را توجیه‌پذیر کرده است چرا که تنها مسیر تردد گردشگران به منطقه و انتقال مواد معدنی و تولیدات باغی و زراعی منطقه همین مسیر ارتباطی است.

مسعودی ریحان در خاتمه سخنانش با بیان اینکه براساس ارزیابی‌های انجام گرفته اجرای این پروژه نیازمند حدود ۳ هزار میلیاردتومان سرمایه‌گذاری است، گفت: در صورت تحقق این مهم، آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج شده و با اتصال تبریز به باکو و ایجاد مسیر ترانزیتی ایران – مسکو، کوتاه‌ترین مسیر زمینی مابین ایران و اروپا از این طریق برقرار خواهد شد.  


http://tabrizeman.ir/?p=111751

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.