24
آیا تبریز در گذشته کویر بود؟

صداقت؛ حلقه گمشده مدیریت شهری تبریز!

  • کد خبر : 679
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
صداقت؛ حلقه گمشده مدیریت شهری تبریز!
در چند روز اخیر موضوع فضای سبز تبریز به یکی از مباحث اولویت‌دار رسانه‌های شهر اولین‌ها تبدیل شده است.

در تازه‌ترین اظهارنظرها در رابطه با فضای سبز، شهردار تبریز گفته؛ طبق استانداردها، برای هر شهروند تبریزی باید ۶ اصله درخت وجود داشته باشد.

البته شهین باهر افزوده؛ تبریز هم اکنون یک میلیون اصله درخت دارد که با تحقق برنامه‌های سالجاری در کاشت یک میلیون اصله درخت دیگر، شمار درختان تبریز دو برابر خواهد شد.

بررسی اظهارات شهردار تبریز، نشان می‌دهد، اولا: هم اکنون تبریز از لحاظ تعداد درخت، حدود  ۷۰۰ درصد با استانداردها فاصله دارد و ثانیا: مدیران شهرداری با شهروندان تبریزی رو راست نیستند، چرا که مستندات سایت شهرداری تبریز نشان می‌دهد طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ بایستی حداقل یک میلیون و ۵۰ هزار اصله درخت در تبریز کاشته می‌شد.

اگر برنامه‌های شهین باهر در حوزه فضای سبز و کاشت درخت در سه سال مدیریت‌شان بر شهرداری محقق شده بود الان در تبریز نه یک میلیون بلکه بایستی حدود دو میلیون اصله درخت وجود داشت مگر اینکه قبول کنیم هیچ درختی قبل از دوران مدیریت آقای باهر در تبریز وجود نداشت و تبریز عین کویر لوت، لوت لوت بود.

با طرح موضوع کاشت یک میلیون اصله درخت در سالجاری، امیدواری کاذب در افزایش دو برابری تعداد درختان تبریز ایجاد کنند.

حال سوال افکار عمومی از شهردار تبریز این است که:

▪️اگر شهرداری تبریز توان کاشت یک میلیون اصله درخت در یک سال را داشته، چرا در سه سالی که از مدیریت آقای باهر بر شهرداری گذشته، از این توان بالقوه استفاده نشده است؟

▪️وقتی بعد از گذشت بیش از یک قرن از تاسیس شهرداری تبریز، تعداد درختان این شهر تازه به یک میلیون اصله رسیده است، چگونه ممکن است در عرض یک سال به اندازه ۱۱۵ سال درخت کاشته شود؟

▪️بنا به مستندات شهریارنیوز (خبرگزاری شهرداری تبریز)، در سه سال گذشته باید حدود یک میلیون و ۵۰ هزار اصله درخت در تبریز کاشته می‌شد، آقای شهردار برای افکار عمومی شفاف‌سازی کنند که این تعداد درخت کاشته شده، الان در چه وضعیتی قرار دارند؟

▪️اگر آمار یک میلیون و ۵۰ هزار درخت غرس شده در سه سال اخیر را از یک میلیون اصله درخت موجود فعلی کم کنیم، منفی ۵۰ هزار خواهد بود، آقای شهردار برای ما ثابت کنند که سه سال قبل هیچ درختی در تبریز وجود نداشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.